HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lägga betonggolv i garage+plattor på uppfarten ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2006/05/21 :  07:24:42  Show Profile Send Guru a Private Message
Här kommer nått verkligen off topic :) Jag och min fru kom på den briljanta iden att vi vill göra om lite. Vi kan ju ringa byggfirmor på Måndag men vi är lite nyfikna så vi vill veta nu :)

Har nån koll på ett ungefär vad det kostar lägga betong (eller vad man nu har) till ett garagegolv. Jag vill helst inte lyfta ett finger så allt ska ingå...8*3,5m är carporten som förnärvarande har grusgolv :(

Ska även lägga plattor/sten på uuppfarten, priser på detta ?

Nån i Falu trakten som känner till vilka firmor/personer som gör detta bra ?

Edited by - Guru on 2006/05/21 07:25:47

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/05/21 :  11:35:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Svårt att säga vad det skulle kunna kosta. Beror ju lite på vad ni skall ha för plattor och hur mycket underarbete som krävs och hur många kvadrat av vilket plattor/betong. Men jag kan tänka mig att om du låter en firma göra hela klabbet... Jag gissar att mindre än 30kkr kommer man inte undan med?
M
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2006/05/26 :  08:57:09  Show Profile Send Peter S a Private Message
Jag la själva ett betonggolv på 4x6 meter till bilen. Betongen fick jag levererat färdigblandat. 3,5 kbm kostade 5700:- levererat på plats inklusiva 25 minuter som det tog att hälla ut den.
Armeringsduk kostade 700:-

Men det är ju då bara materialpriset.
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2006/05/26 :  14:39:00  Show Profile Send Guru a Private Message
Oki, tack för svaren :)

Det dyker upp en offert denna vecka, hoppas bara det inte är alltför blodig...är såå trött på grus :)

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000