HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarbyte
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2006/05/19 :  14:21:38  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Hej HiFi-Vänner. Jag har stora funderingar på att byta högtalare från mina QLN 604 MkII till antingen Aurum Cantus Contry Rhyme 5 eller Sonus Faber Concerto Domus har någon av Er lyssnat på någon av dom, dom är väldigt läckra båda två, men dom skall ju låta bra också Kan jag få tips!!!.

Vänligen Revoxarn

Revoxarn
Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2006/05/19 :  20:00:23  Show Profile Send StefanL a Private Message
Jag har själv Sonus Faber och rekommenderar dom varmt. Har å andra sidan också hört att Aurum låter väldans bra.

Så mycket hjälp det var då.. Beror lite på vad du har, med Sonus får du ett varmt trevligt ljud som är precist och välupplöst. Jag gillar mina Electra Amator II skarpt.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2006/05/19 :  23:43:50  Show Profile Send Adagio a Private Message
Om man är lite trött på allt effektsökeri är SonusFaber det som gör susen, man glömmer allt vad detaljer, anslag och dynamik heter och bara njuter av...musik!

Ett förtydligande är på sin plats -Alla dygder finns hos SF det är bara det att musiken går före det vi kallar hifiparametrar. Vilket lyckligtvis resulterar i vackra skapelser som låter lika skönt som de ser ut.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2006/05/19 23:46:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000