HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dåligt ljud på Eurovision-kvalet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2006/05/18 :  21:49:11  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Har någon annan än mig problem med att höra vad de sjunger om man inte höjer centern 8 - 10dB högre än frontarna (i Dolby Digital). Med "originalinställningar" eller i stereo blir sången bara till en enda röra...

Jaja, nu skall jag plåga mig genom resten av programmet.

Mvh
Andreas

Min anläggning

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2006/05/18 :  22:09:21  Show Profile Send jojje a Private Message
Ännu en anledning att inte titta/höra eländet .
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/18 :  22:17:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har faktiskt tittat på dryga 4 min vilket var dom första på över 1+ år , allt för att se Lordi

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/05/18 :  22:20:14  Show Profile Send Saro a Private Message
LORDI var kung.. synd bara att hon som körade sjöng falskt
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/19 :  00:01:48  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Usch, försökte se tillsammans med flickvännen för hennes skull, klarade halva Såg dock Lordi, och dem var minst lika dåliga som allt annat, huvva... !

Stereo Audio
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/05/19 :  00:02:34  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Och jo, det är sant att det var dåligt ljud, svårt att höra sång i de flesta låtarna jag såg.

Stereo Audio
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/05/19 :  00:09:29  Show Profile Send ryst a Private Message
Bra, då var det inte mina öron som spökade.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/05/19 :  01:17:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Var det nån som hade förväntat sig bra ljud på en sändning från Grekland ?
De som satt i Publiken (live) kunde ju inte ha sett nåt, så hela bakgrunden hade färger och former som konstant ändrades.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/05/19 :  12:31:16  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Tina Karol från Ukraina är ju skitfin och det är det enda som är viktigt - skit i ljudet


Edited by - Håkan64 on 2006/05/19 12:38:23
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/05/19 :  12:38:12  Show Profile Send mace a Private Message
Aschhh, nu missade jag det IGEN!!!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/19 :  12:39:15  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Finns det verkligen NÅGON som tycker att dessa artister/låtar är bra?
Samt att det bör vara en tävling dessa emellan?
Helt sannslöst IMHO.
Jag och hustrun kollad in detta elände några minuter igår,och vi skrattade stundtals eller bara tittade på varanndra ibland åt eländet.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/05/19 :  12:55:33  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hela den genren är ett spektakel från början till slut. Är man seriöst intresserad av musik kan man skippa möget. I alla fall min åsikt.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/19 :  13:18:48  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Hela den genren är ett spektakel från början till slut. Är man seriöst intresserad av musik kan man skippa möget. I alla fall min åsikt.


Din åsikt delas av mig,och säkert många andra med.
Det värsta är att man ibland rent av tvingas lyssna på eländet i en del butiker som har radion igång.
Inser att detta är OT i denna tråd. Ledsen :-(

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/05/19 :  14:22:59  Show Profile Send mace a Private Message
Men glöm inte att vi som inte tittar/lyssnar är i taskigt svårt underläge

Men vi har ju själklart rätt ändå

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/19 :  21:11:41  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Bra låtar är det inte. Men det är ett rätt skoj program att se på, just därför. Jag menar... Vilka är plattnackarna som röstade på den där "We are the winners"??!! Ett gemensamt Europa blir till en enda stor kulturkrock. Yummieee.

Snoogens
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/19 :  21:17:10  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Som upplagt för KRIG

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/19 :  21:29:45  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Island verkar ligga rätt risigt till isåfall. Om inget annat kan väl länderna skjuta urusla schlagerdängor efter varandra tills någon ger sig. Vinnaren får anordna kommande års festival. Kanske har vi ett nytt och frächt koncept här.... hmm... Om sedan Kanal5 köper upp visningsrättigheterna så blir det nog även en trevlig dokusåpa av det. Deltagarna i årets eurovision verkade ju inte vara främmande för lite naket heller...

Snoogens
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2006/05/19 :  22:15:55  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Håller med de flesta här i tråden... MEN imho finns det mycket som är väldigt väldigt mycket sämmre på TV och det sänds dagligen och våra barn blir dessutom inlurade att se skiten... Tänker på alla dessa såpor typ Big Brother...
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/05/20 :  02:29:41  Show Profile Send f95toli a Private Message
BBC körde just ett inslag med Lordi...Full kostym runt poolen på hotellet
(det är för övrigt det enda jag sett om tävligen här i England, ingen här verkar vara intresserad)

Inte vad jag skulle kalla schlager men de är väl redan rätt framgångsrika med finska mått mätt.
Så de bekräftar väl bara den gamla regeln att alla sätt är bra utom de dåliga

För övrigt så tyckte en engelsk "expert" att Lordi är ett ganska typiskt nordiskt band som bara bekräftar att alla finnar är lite galna
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/05/20 :  18:02:10  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Jag har inte mycket till övers för musiken, men det finns fler i familjen.

Ljudkvaliteten tyckte jag inte var något problem i DTS Neo6 läget. "Riktigt bra tjong i basen" för att citera en bekant
Jag får min sändningen genom Canal digitals kabelnät.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000