HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 E3 2006
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/11 :  11:20:39  Show Profile Send KingX a Private Message
Har juh kommit en del riktigt roliga saker för oss som gillar o spela spel ibland så där =)

Satt och kollade på MGS4 trailern inatt när de släppte den förälägna iofficielt.. och wow! PS3an kan verkligen levererara grafik utöver det vanliga, måste vara mässans snyggaste lir.

SÅ har man juh bokat sig en ps3a också.. får man både blu-ray spelare o spel maskin i ett.. 599 euro som den kommer och kosta känns inte så dyr med tanke på vad man får..


//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2006/05/11 11:20:54

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/05/12 :  00:53:47  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag läste att de imponerande PS3 demona som visades inte var game play. Vad de visade på game play demona från spelen var långt under vad de lovat för 1 år sen.
PS3 kommer inte ha High Definition heller, om jag inte minns fel. Xbox ser ut som den verkliga vinnaren i konsolkriget 2006.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2006/05/12 :  08:23:52  Show Profile Send Frasseman a Private Message
LarsTokyo: Om de är lika imponerande "ingame" eller inte, låter jag dig bedömma själv... Finns massvis med filmer överalt på nätet just nu... Om du menar att man i de första omgången inte kommer använda sig av 1080p upplösning i så många fall, utan 1080i eller 720p inte är HD upplösning??

E3 2006: PS3 Resolution Report
http://ps3.ign.com/articles/707/707540p1.html


Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

* Gran Turismo HD -- Full 1080p
* WarDevil -- 1080p
* Madden 07 -- 1080i
* Mobile Suit Gundam -- 1080i on show floor
* Resistance: Fall of Man -- 720p, aiming for 1080 in either form (an Insomniac designer says that the game can run at 1080 in the current build, but the team is weighing the trade-off in system power consumption at that res ... basically, they can do it, and now it's all up to what's best for the game.)
* Warhawk -- 720p on show floor
* Heavenly Sword -- 720p on show floor
* Eye of Judgment -- 720p
* My SingStar -- *TBA
* Genji 2 -- 720p
* F1 '06 -- 720p, planning for full 60FPS but not necessarily any resolution bump-up
* Virtua Tennis 3 -- 720p, planning for 1080i
* Sonic the Hedgehog -- 720p
* Heavy Rain -- *TBA (expected to be 1080p or 1080i, due to placement at booth -- the game was placed on monitor with a "1080" plaque, but this refers to the Sony monitor, and several PS3 games not at 1080i or 1080p were on these screens, possibly with TV-generated upscaling)
* Indiana Jones -- *TBA
* Full Auto 2: Battlelines -- 720p at show, the team is weighing options past that but with the defining factor being a 60FPS framerate above all else
* Fatal Inertia -- *TBA
* Marvel: Ultimate Alliance -- *TBA
* Tiger Woods 07 -- *TBA (demo is only tech concept, running on PS3 but not really a PS3 "game" demo)
* Tiger Woods 07 -- *TBA (demo is only tech concept, running on PS3 but not really a PS3 "game" demo)
* NBA Live 07 -- *TBA (demo is only tech concept, running on PS3 but not really a PS3
"game" demo)
* The Club -- Only playable on Xbox 360 at E3
* Tony Hawk's Project 8 -- Only playable on Xbox 360 at E3 Haze -- Only playable on Xbox 360 at E3 Rainbow Six: Vegas -- Only playable on Xbox 360 at E3 Brothers in Arms: Hell's Highway -- Only playable on Xbox 360 and PC at E3
--------------------------------------------------------------------------------

Men det finns ju viktigare saker än grafik... Det skall ju vara ett bra spel också, vilket jag anser att det allt mera glöms bort i grafikhysterin...

Mvh
Andreas

Min anläggning

Edited by - Frasseman on 2006/05/12 08:27:00
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/05/12 :  15:59:58  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Har inte sett något intressant på den mässan än (väntar nog förgäves på ett uttalande från Blizzard ang ett ev Starcraft2 eller Diablo3)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/05/12 :  17:33:55  Show Profile
LarsTokyo: Du tänker nog på Nintendo.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/05/13 :  10:25:39  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Det blev fel, snabb sökning på nätet bekräftar att PS3 har HDMI och klarar 1080p. Jag måste rört ihop det, det stod om alla 3 maskinerna i samma artikel jag läste.

Diablo 3, det hade suttit som en fläskläpp. Jag fullkomligt älskade 1 och 2.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/13 :  13:01:13  Show Profile Send KingX a Private Message
Tycker ps3an inte blir så dyr med tanke på vad man får.. en blu-ray spelare samt en spelmaskin med feting grafik kort.. bara det löst till en pc o skulle juh gå på långt över 10 000 kr =)
sedan med grafiken.. när dom visade lir som MGS4, assasin, Heavenly Sword ja då blir man juh helt klart nyfiken =)
360 javisst..men den klarar nog inte o leverera xakt samma upplösning som ps3an..
sedan så har juh Sony lyckats än en gång och ha en rejält hög med utvecklare bakom sig.. så spel kommer vi att få se i mängder.

Ser helt klart fram imot den i höst..



//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000