HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Japansk, Kinesisk och Koreansk pop
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

regner
Member

899 Posts

Posted - 2006/05/04 :  03:04:01  Show Profile Send regner a Private Message
Jag har under många år lyssnat mycket på Jpop (vilket är en otroligt skön oväxlig från den massproduserade skit som spelas på radio här) men jag tänkte att det kunde vara kul att vidga mina vyer och undersöka vad Kina och Korea har att erbjuda.
Inom Jpopen är de stora favoriterna Ayumi Hamasaki (har ni missat henne så ta och dra hem allt ni hittar med henne, så gott som allt hon har släppt är sanslöst bra), Utada Hikaru, Kuraki Mai, Every Little Thing, The Brilliant Green med flera.
Kpop, SES.. sen tar det tyvärr stopp...
Cpop, Tank, Angela och tja... det finns några fler jag lyssnar på men jag har inte en blekaste vad de heter när jag inte kan läsa kinesiska.

Så tips på bra K och Cpop tar mer är gärna imot. (tips på bra jpop uppskattas självklart också)

Edited by - regner on 2006/05/04 21:55:56

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/05/09 :  16:04:27  Show Profile Send poppen a Private Message
När jag var i Japan tyckte jag att J-poppen lät som kreoke med en dock söt docka som sjöng.
Inte den roliga musiken som Pizicato five och annan japansk nyskapande pop som spelas i Sverige.

Japaner tycks gilla kareoke poppen best. Den musiken säljer iupplagor många amerikansla och engelska artoister skulle bli grön av avund om dde bara kunde sälja i samma upplagor.

Krydd-Fjortisarna släng er i väggen.
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2006/05/09 :  23:06:17  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Prøv japanske Kaji Meiko; vakre melodier, vakker røst. Om jeg skal forsøke å plassere musikken i noen genre, så må det bli "japansk 70-talls easy listening". Quentin Tarantino har "lånt" et par av hennes låter til sine Kill Bill-filmer.

http://www.overstock.com/cgi-bin/d2.cgi?PAGE=PRODUCT&PROD_ID=1753557&cid=64666&fp=F

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000