HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Föra budskapet vidare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/05/03 :  21:42:09  Show Profile Send svejk a Private Message
Har med klent resultat försökt föra budskapet om det förträffliga att ha HIFI som hobby vidare. För dyrt, navelskåderi osv är argument mot. Ålder på oss som håller på blir högre.

Nyrekretering hur sköter vi det?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/05/03 :  21:47:01  Show Profile Send KingX a Private Message
En bra fråga.. då allt felr väljer snabba enka lösnignar för o konsumera sin musik; mp3 spelare osv. så känns det svårt.. eller så är det helt enkelt så att hi-fi branchen får försöka anpassa sig en smula?!

Men det finns juh rejält många musik älksare därute.. och kanske är det så att många av de yngre helt enkelt är dåligt upplysta om att det fínns saker som kan göra musik lysssningen till en underbar upplevelse varje gång =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/05/03 :  21:55:14  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Bra fråga...

Problemet idag är att det är en oerhörd skillnad på utbudet av saker att lägga pengarna på jämfört med exempelvis hifi-boomen på 70-talet.
En annan svårighet är den mentalitet om att det måste hända något hela tiden. En del vänner möter mitt intresse för att sitta ner och lyssna på musik med ungefär "Man kan ju inte bara sitta där och stirra in i tomma intet/blunda, skulle jag aldrig palla".

Musik verkar för de flesta inte vara till för att njuta av utan för att fylla ut den "förskräckliga" tystnaden och då duger ju i princip vilken skit som helst. Sedan är nog få faktiskt medvetna om hur bra det kan låta...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

d.ma
Member

233 Posts

Posted - 2006/05/03 :  22:06:29  Show Profile  Visit d.ma's Homepage Send d.ma a Private Message
tråkigt men sant,,vi verkar tillhöra ett utdöende släkte!!!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2006/05/03 :  22:08:16  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag gör mitt genom att ta hem mina arbetskamrater på fredag.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/05/03 :  22:18:41  Show Profile Send Buggsson a Private Message
För oss med barn, kan man ju alltid börja hemmavid, kanske sprider sig eventuellt intresse till deras kamrater. Men är det bara en åldersfråga, är det inte också en genus fråga? Nu kanske en massa damer gömmer sig bakom vad de kallar sig här på forumet, men mitt intryck är att kvinnor verkar fullständigt frånvarande på detta forum, det borde väl också försöka ändras på?

J. Ullberg
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/05/03 :  22:21:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
För mig går det rätt bra. Har fått 3-4 personer att fördjupa sig i, vad i vissa fall varit ett förgrott intresse. Känns skoj.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000