HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nån som spelar golf? Behöver pegs
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/05/01 :  12:05:12  Show Profile Send JonasY a Private Message
Hej,

Som nybliven golfspelare (förra året) har jag upptäckt att de där små träpinnarna (pegs) som man slår ut bollarna från tenderar att, hm, försvinna i rasande tempo.

Någon som vet var man kan köpa ett kilo eller så pegs till bra pris? På internet eller i Uppsala/sthlm-trakten.

Tack på förhand

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/05/01 :  13:03:17  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Varför inte testa EverTee?
Pris: 34kr


quote:

Varje förpackning innehåller två peggar i olika längd.

Finessen med EverTee är tvådelningen, då EverTee tillskillnad från andra peggar inte är helgjuten utan består av två delar.
Delarna knäpps innan slaget ihop och sammanlänkas av ett snöre för att inte komma ifrån varandra.

I slaget bryts EverTee likt vanliga peggar i två delar. EverTee flyger varken iväg eller går söder, då underdelen stannar i marken och bromsar upp överdelen. Delarna knäpps enkelt ihop igen efter slaget.


http://www.golfbollar.nu/Shop/Index.php?MenuId=53
Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2006/05/01 :  13:24:11  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1340&iItemId=93193

Frågan är om det ändå inte lönar sig i längden

Det är de peggar jag kör med, räcker ganska länge. Evertee ovan är inte godkänd då den kan användas för att indikera slagriktning. I tävling blir man diskad Se definitionen av Peg i regelboken.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/05/01 :  13:40:44  Show Profile Send JonasY a Private Message
Vilket tips drbob, på ranchen blir man väl ändå inte diskad ()


Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2006/05/01 :  13:47:50  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
På rangen kör jag med sådana här:



Finns på bl.a. Intersport.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/05/01 :  15:22:28  Show Profile Send Passerati a Private Message
För dom som semestrar på norra Öland, kan jag tipsa om Intersport Outlet som ligger på vägen (nära & skyltat) till Böda sands kronocamping.
Verksamheten ligger i nåt som liknar ett gammalt skolhus och drivs av (som jag fått det förklarat) Kalmars Intersport butik, som använder den för utförsäljning och liknande. Där på Intersport Outlet har jag köpt kläder/golfklubbor/peggar (hinkvis) osv och betalat en struntsumma mot vad det kostat annars

Jag rekomenderar (minst) ett besök om ni ändå åker till norra Öland på semestern.

Mvh
Passerati
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000