HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Grannen kom med en skiva
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/30 :  14:18:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

En av dom 2 grannarna vi har gillar ganska x-akt samma musik som jag själv. Allt från Blues , till progressiv rock till Jazz. Han var förbi i går med en kopia av sitt senaste köp Michael Katon

Ett helt okänt namn för mig så det var ju högintressant namn så medans jag lyssnade så sökte jag lite info. Små utklipp från hans webbsida visar följande

quote:
This acclaimed blues rock guitarist/vocalist grew up in Ypsilanti, Michigan, USA, and his musical family background soon inspired him to take up the guitar. Katon began playing with local bands in clubs and roadhouse bars around Detroit from the age of 15, and spent 20 years paying his dues in classic blues fashion, working with a succession of blues and jazz bands.

quote:
Michael Katon is the heaviest practitioner of true American roadhouse rock ’n’ roll and blues working today. His sound is raw, mean and spirited, combining lowdown blues and boogie with the amped-up approach of the highest energy rock ’n’ roll band you’d care to name. Katon’s guitar playing is informed with the nastiest and tastiest tones imaginable with torrential slide

Skivan det handlar om är hans senaste verk som heter MK o är från 2006. Det låter som Dank Jones fast med mer blues i sig. Mycket distade gitarrer utlovas. Ljudet är öven lite råare men inte skramligt nästan tvärtom. Det kan nästan bli lite för klart ibland.
Katon har även lagt på 2 ibland 3 gitarrer på dom flesta låtarna

För mer info o för lite smakprover från hans olika plattor susa då in på hans webbsida vetja http://www.katon.com
Jag kollade på Bengans o dom tar in hans plattor

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/04/30 :  14:41:20  Show Profile Send jerico a Private Message
Tack för tipps!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000