HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Låddämpning, Tyrofoam - Var köper man det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/04/26 :  20:55:46  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Hej!
Jag letar efter ett dämpmaterial som heter Tyrofoam (iallafall på utrikiska), och ser ut som den tjocka skivan på bilden här:
http://www.intertechnik.de/module/articles/1343345.html

Vet någon var man kan köpa sådant i Sverige?

Tack på förhand
/ Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Ionizer
Member

304 Posts

Posted - 2006/04/27 :  22:49:56  Show Profile Send Ionizer a Private Message
Tyska är rena grekiskan för mig :)

Men det ser ut som sånna skummgummiskivor som tillverkas av pressade småflisor av skumgmmi. Det finns bla på mekonomen och lite större bensinmackar.

Mekonomen
Skumplastmatta 500x1000x50 mm 40-X10013 170:-

Gräset är alltid grönare på den grönare sidan...
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7807 Posts

Posted - 2006/04/27 :  22:56:44  Show Profile Send Fuling a Private Message
Håller med om att det på bilden ser ut som sånt som Mekonomen säljer.
Ljudia också tror jag.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/04/28 :  00:56:32  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Lysande. Tack så mycket!
/Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/04/29 :  13:56:13  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Jag tror iallafall att materialet inte har bättre egenskaper än glasfiberull, men det kliar attans så mycket mindre när det skall hanteras...
Jag kör med glasfiberull och tycker det är manligt med rosa armar av allt kli... det är iallafall billigare (kanske är snål)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/05/01 :  21:05:20  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Kära Kaffekoppen,

Jag kliade mig lite efter att ha klämt en stund på en Tyrofoambit och drömt om att få fylla mina lådor med materialet.

Det kan mycket väl ha varit placeboeffekt, och det kan ha berott på dålig personlig hygien, men för ett ögonblick trodde jag att jag var man.

Tack för ditt stöd
/Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000