HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bara jag som lider av "militärt överskott"-Sjukan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/04/24 :  21:08:42  Show Profile Send mace a Private Message
Jag erkänner! Jag är ett sorligt exempel på denna sjukdom (+ loppissjukan)

Tänk att en vinter få dra på sig ett par GoreTex isolerade vantar från gamla tyska lager.
Eller varför inte ut i skogen och campa med familjen. Tillaga maten på (trangia)spritkök (kärestan tål mycket, men snuskburken....NÄ!)

Familjen skulle få äta färsk mat inhandlad i år
Själv skulle jag såklart avnjuta burkvis med ångande "Präriegryta", simmigt varm "Lapskojs, kött och potatismos" puttrande "Vita bönor med Korv"....och sen puttra lite mera

Som kvällsgodis kan man alltid mumsa på leverpastej direkt ur burken...Aaaahhhhh

Allt detta spisas själklart medelst härligt öst-tyska armébestick tillverkade i nyttig och viktbesparande aluminium.

Sedan kryper man ned i en mysig sovsäck från, låt oss säga österikes fagra mobförråd

En del bommar får man räkna med även i denna underbara värld!
En jeepcap á lá Radar i M.A.S.H har jag varit sugen på i många år, provade en i Lördags...insåg snabbt att Radars huvud nog passar bättre...
Men det är ju altså MIG det är fel på...inte mössan

Varför i hela världen gick Överskottsbolaget ner sig i knarkträsket. Ja nå't måste det ju vara eftersom de tydligen säljer vad som helst för att få in pengar.... schampo och barnängens tvål....glass ????? Va F¤n !!!!
Nåja Lite bra saker säljer de ju fortfarande

Men det finns ALLDELES för lite öveskottsbutiker... Bygg om alla jädrans SPA-anläggningar och inredningsbutiker till riktiga butiker som doftar gott av malmedel istället för rosenvatten och ginsengmyrra

M

De kommer väl ALDRIG !!! komma med ett botemedel mot denna sjukan va !??




mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2006/04/24 :  21:22:39  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Bäst vore ändå en butik med militärt elektroniköverskott!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/04/24 :  21:50:04  Show Profile Send mace a Private Message
Ja ALLT tillsammans

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000