HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver lite råd vid strulig reparation
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bluetrain
Member

102 Posts

Posted - 2006/04/21 :  21:15:18  Show Profile Send bluetrain a Private Message
Hej!

I höstas köpte jag en rörförstärkare (amc 3030). Funkade perfekt
tills en dag i Januari då det sa *poff* och rören gick.

Lämnade i början på Feb - på rekommendation - in till AH-ljudteknik här i Lund. Gick bra han bytte rör och nån kondensator som gått sönder (kostade 1000:-, vilket jag antar var ett helt ok?) och fick tillbaka den efter nån vecka eller så. Hade den hemma några dagar sen sa det poff igen. Ringde och trots att vi inte i förväg pratat garanti sa han att jag skulle komma förbi med den så han skulle titta på den.

Ni som varit på AH vet hur Anders är. Trevlig kille som gillar att snacka "skit" en stund (eller två? :) när man är inne. Eftersom han vid samtal när jag lämnade in den efter den första reparationen sa att det var lite hans fel (och han därmed skulle kolla på den gratis eller inte ta fullpris) så tänkte jag att det är väl ok om det tar lite extra tid.

Nu har det gått rätt lång tid känns det som och har fortfarande inte fått min förstärkare, tror ni man klättrar på väggarna? :/ Är inne nån gång i veckan och det är antingen att han inte hunnit eller att det är "nya" grejer som han måste kolla över.

Ska man ta tillbaka den och lämna in den till nån annan? Har ni nån att rekommendera (I Lund)som är bra på rör?

/Bluetrain

Edited by - bluetrain on 2006/04/21 21:30:38

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/04/21 :  22:53:50  Show Profile Send McEnroe a Private Message
Hej Bluetrain!
Sånna grejor är alltid struliga.Kul att han har mycket att göra....Var ute för samma grej.Men det blev bra till slut.Kan tipsa dig om nån i varje fall.Inte Lund men Malmö. http://www.hmaudio.se/

I was talking to myself!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000