HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 audio physics
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/07 :  23:44:08  Show Profile Send ekman a Private Message
sitter och spelar på dessa just nu AP Yara och det är till att låta ruskigt bra för dom pengarna =) ville bara säga det...

dark_iscariot
Starting Member

35 Posts

Posted - 2002/11/07 :  23:48:46  Show Profile Send dark_iscariot a Private Message
snusmumrikant
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  00:18:01  Show Profile Send ekman a Private Message
ska du säga din gamle sonyägare =) kom förbi istället så får du se hur fint dom låter :P men vänta till måndag så jag får mina nya kablar också...
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2002/11/08 :  07:43:25  Show Profile Send DasKapital a Private Message
vad kostar dessa?

Ino Audio for life
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/11/08 :  09:02:25  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ett är säkert. Audio Physic är en stadigt växande trend

De sopar nog in ganska mycket luft i jämförelse med HD2:orna?

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/11/08 :  09:53:47  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Ett är säkert. Audio Physic är en stadigt växande trend

De sopar nog in ganska mycket luft i jämförelse med HD2:orna?



Glömmer aldrig deras största modell på Arkenmässan.... jösses vilket ljud! Vilken ljudbild!! Svårt inköp dock... 500k+ och sen lär de behöva ett stort rum med tanke på deras element på sidorna.

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  12:36:27  Show Profile Send ekman a Private Message
denna modell ligger på 15-16tusen tror jag och jo en fin trend verkar det som =)
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/11/08 :  12:51:27  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Men de på mässan lät ju inget vidare. (Chronos)Imponerande ja, men bra nej. Allt blev så oproportionerligt med dem. Munnar som var meterstora, osv. Tvivlar dock itne på att de mindre och slankare modellerna låter jättebra.

så tycker jag.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/11/08 :  13:00:09  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
Originally posted by StefanB

Men de på mässan lät ju inget vidare. (Chronos)Imponerande ja, men bra nej. Allt blev så oproportionerligt med dem. Munnar som var meterstora, osv. Tvivlar dock itne på att de mindre och slankare modellerna låter jättebra.

så tycker jag.



Lyssnade du på Chronos med Krell förstärkeriet?? Jag hörde dem på kvällen med AP:s digitala förstärkeri.... Kan bara säga Det lät fruktansvär löjligt bra!!!!!!! Kusligt bra... Inga meterstora munnar där inte... Men så kostade ju härligheten en bit över miljonen också...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  13:13:06  Show Profile Send ekman a Private Message
Kronos lät snuskigt bra på mässan både med krell och med ap stärkeri visserligen fick man en grymt stor ljudbild men att munnar ska ha varit så stora hörde jag inget av? det lät bara äckligt bra :P
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2002/11/08 :  13:35:40  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Vet någon om man kan lyssna på audio physics i Göteborg någonstans? Såg på deras hemsida att de hade en vacker, bakåtlutad sak vid namn spark. Den hade varit kul att höra. Vet någon vad den kostar?

Ino Audio for life
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  13:55:29  Show Profile Send ekman a Private Message
¨den kostar 24tusen enligt senaste hifi&musik den finns tyvärr inte i gbg tror jag inte iallafall däremot så finns dom billigare modellerna att lyssna på...
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:04:10  Show Profile Send ekman a Private Message
jag missade det du skrev där Sladd men jo det är rätt mkt luftigare än mina signaturer mkt mer detaljerat och en väldigt fin ljudbild inte lika tunga i basen heller det är egentligen bara en sak jag saknar men jag ska ta det lite försiktigt med omdömena jag spelar ju tyvärr på ekk just nu =(
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:06:15  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag hörde Chronos med KRELL prylarna. Satt rätt långt frammen det gjorde man ju i vissa rum. Ingen annan hade dessa "problem" med proportionerna. Ljudet påminde mycket om det hos en kompis i Norrland som har urmodellen av B&W 801 och som bara spelar vinyl. Vi brukar skoja lite om detta då vi ser gitarren i fönstret på musikaffären vid Hifi Stället i Gbg. Den gitarren är 3 meter lång, och så låter det då han spela Muddy Waters - Folksinger. Muddy har en JÄTTEMUN och gitarren är gigantiskt. Det är inte "my cup of the" så att säga. Jag gillar en stor ljudbild, men det skall vara att "luften" rummet, är stort, inte instrument och munnar. De skall vara proportionerliga, i bra fokus.

Vi uppfattar väl alla saker olika, men jag och Swingpjatt här på forumet var överensom att Chronos, det var inte vår grej. Coltrane däremot, det var något helt annat.

Vart i Gbg kan man höra Audio Physic??????

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:15:34  Show Profile Send ekman a Private Message
coltrane lät inte hälften så bra som kronos på arken ju??? hehe
var man kan höra audio physic får du nog fråga Björn om
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:44:42  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message



synd grabbar, men kronos lät inte alls bra på mässan!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:46:44  Show Profile Send ekman a Private Message
kanske inte om man lyssnade ifrån qrsrummet =) hehe men i audionordrummet lät det snuskigt bra...
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/11/08 :  14:47:42  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

haha

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2002/11/08 :  20:03:49  Show Profile Send arcam a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

sitter och spelar på dessa just nu AP Yara och det är till att låta ruskigt bra för dom pengarna =) ville bara säga det...





Godkväll Ekmannen, vet du om det är likadan diskant
i dessa som i Virgo och Avanti III
Nyfiken Arcam

Trevlig helg
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/11/08 :  20:55:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
vet du om det är likadan diskant
i dessa som i Virgo och Avanti III


Inte för 15 lök inte...men de låter nog bra ändå

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/11/08 :  21:12:18  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Hörde oxo Chronos på mässan ihop me Sladd o Pjotre o Timbre m.fl...och kunde bara förvånat se på när de fick haksläpp...jag fattade ingenting...
Fast ja kanske va grinig för att min pilsner började ta slut...
Coltrane däremot, gillade jag skarpt.
Olika ljudideal förstås, men fanns det någon som gillade BÅDE Chronos o Coltrane..??
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2002/11/08 :  21:25:20  Show Profile Send Staffan a Private Message
Jag var en av dom som
fick haksläpp av Chronos
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  23:37:28  Show Profile Send ekman a Private Message
hej nej det är inte samma diskant i dessa men diskanten i dessa låter mumma också vill jag lova =) däremot modellen över som heter spark och kostar 24tusen har samma diskant...
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/09 :  08:12:30  Show Profile Send Timbre a Private Message
quote:
Originally posted by CH

Hörde oxo Chronos på mässan ihop me Sladd o Pjotre o Timbre m.fl...och kunde bara förvånat se på när de fick haksläpp...jag fattade ingenting...
Fast ja kanske va grinig för att min pilsner började ta slut...




Hahahaha! Du hade kommit längre i pilsnerövningen.
Där har vi förklaringen...
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/11/09 :  14:36:00  Show Profile Send markih a Private Message
Vad jag fattade av kronos, så använder de extra sidmonterade mellanregisterelement (förutom basarna), antagligen för att bredda ljudbilden. En verkar gilla detta, andra inte. Imponerande var det i varje fall, en illusorisk och maffig ljudbild tyckte jag. Verkligt? Där går nog omdömena isär.

En positiv sak var att de gick att dra på med utan att det lät illa, de spelade nästan väl högt...


markih

Edited by - markih on 2002/11/09 15:06:23
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/11/09 :  21:34:59  Show Profile Send bjorn a Private Message
Söker du nya objekt att klona, Stefan...;-D

Vi håller på och diskuterar med några butiker i Göteborg, men ännu är inget klart, men om intresse föreligger postar jag när det är klart.

Mvh

Björn Wiman
Audionord AB

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000