Author |
Topic |
|
Audio Concept
Member
981 Posts |
Posted - 2006/04/17 : 15:24:50
|
Det är alltid intressant med legender, speciellt levande sådana, och Eve Anna Manley är en av dem som verkligen har förmått att sätta sin prägel på Manleys produkter, - och blivit smått legendarisk för sin obändiga förmåga att ta fram den ena kultförklarade förstärkaren efter den andra. Kvinnor är historiskt sett inte lika aktiva inom hifi-miljön som killar, och därför känns det extra kul när det går att presentera hifi produkter som också kvinnor står bakom.
Manley är verksamma och mycket respekterade både inom proffs och hifi segmentet.
Manley är kult!
Vi är därför glada över att kunna visa upp följande produkter, - precis inkopplade i vår butik i Stockholm.
Steelhead försteg/state of the art phonosteg Shrimp försteg Mahi monosteg Snapper monosteg Stingray integrerad förstärkare Skipjack elektronisk switch
Här är tex. ett test där monostegen Mahi testas tillsammans med Zu Tone, www.6moons.com/audioreviews/zu8/tone.html
Kontakta oss gärna för mer information om produkterna, provlyssning etc.
Mvh, Audio Concept, Robert
|
mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end
www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev |
Edited by - Audio Concept on 2006/04/17 15:33:50 |
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/04/17 : 19:29:52
|
Originell design är bara förnamnet...
Jösses vad ni får in många märken hos Audio Concept, bara att gratulera! |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Ranefjord
Member
422 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 10:27:06
|
Låt mig först skriva: äntligen!
För ca ett år sedan så letade jag efter en Manley Labs stingray för att driva mina Reference 3A dulcet. Ni som hänger på faktiskt.se's IRC-kanal vet hur mycket jag tjatade om Manley (Tubes Rule, etc). Robban berättade för mig under mässan i Stockholm att Manleyprodukterna snart kommer att vara tillgängliga på den Svenska marknaden. Innan mässan var över så hade jag bestämt mig. Jag beställde en Stingray (ohörd)!
Igår hade jag en mycket mycket bra dag! Först och främst lyckades jag pricka in 55p av 60p möjliga på grammmatiktentan. Ett solklart VG. Grattis Jens! Och när jag kom hem såg jag avin från posten. Manleyförstärkaren är kommen! Vilken belöning va?!
För ett par dagar sedan var lindvall och hans flickvän på besök. Vi testade Sonic Impact's T-amp till Dulcet. Lät förbluffande bra faktiskt (6W är dock en begränsing). P.g.a detta var jag faktiskt lite orolig för hur Manleyförstärkaren skulle prestera. T-amp för 1500:- hade lite singel-end feeling. Mycket eftersökt egenskap!
Några snabba intryck av Manley Labs Stingray: 1. Snyggaste förstärkaren jag någonsin sett. 2. En av de mest välljudande förstärkare jag någonsin hört. Varför? Förutom de gamla vanliga HiFi-parametrarna, så har förstärkaren ett par parametrar som är mycket viktiga för mig och som definitivt inte alla förstärkare har: 1.Förmågan att återge rytm. 2.förmågan att återge emotionalitet. Just att förstärkaren klarar av att återge emotionalitet på ett fantastiskt sätt är dens starka sida. Otroligt nära SET-kopplade stärkare. Fördel Manley: Mer watt! Mer punch! En förstärkare med fördelarna från både SET och PP som jag ser det.
Jag är precis nyinflyttad (igen) så lägenheten ser fortfarande ut som en krigszon på sina ställen. Jag kan dock inte hålla mig, så imorgon lägger jag upp några bilder på stereoanläggningen under medlemspresentationer. Imorgon ska även den mycket viktiga HiFi-mattan köpas. Ikea nästa! Sådana utgifter delar man givetvis med sin sambo. Ett försök att dela på kabelkostnaderna blir en utmaning.
Ps. Internetuppkoppling är beställd och snart är jag tillbaks i forumberoendet igen!. 2-4V.
|
Snoogens |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 10:45:06
|
Gött att det lät bra! Jag har själv köpt en grej för mycket ohörd, så det var ju väl att det låter bra och inte bara är snyggt i det Ranefjordska hemmet. :-)
(Fru, Ranefjord, fru! Hon är uppgraderad från flickvän till fru! ;-) He he he...)
|
|
|
Ranefjord
Member
422 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 10:49:51
|
Hoho... "fru". Det låter som att man blivit gammal. Bröllop tidigast 2008! |
Snoogens |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 10:52:26
|
Intressant! Vad kostar stingrayen Robban. |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Audio Concept
Member
981 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 11:16:59
|
reeltoreel,
Stingray 26 800.-
mvh, Audio Concept, Robert |
mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end
www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev |
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 01:08:20
|
När ni ändå är inne på priserna......
Vad kostar "Räkan"? Är lite sugen på ett nytt försteg. Finns den i någon annan färg? Silverfärgad kanske?
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Audio Concept
Member
981 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 09:44:19
|
snoddas,
"räkan" eller Shrimp kostar 23 000.-
Här har du en länk till mer information om den, http://www.manleylabs.com/containerpages/shrimp.html
Angående färgen, - det finns bara en färg - Manley-färgen...:-) Den är faktiskt mycket fin när man ser produkterna på riktigt.
Skall kolla om det finns annat men jag tror inte det, eftersom den är en del av "varumärket" och en särprägel med hög igenkänningsfaktor.
mvh, Audio Concept, Robert
|
|
|
|
Topic |
|