Author |
Topic |
|
musiclover
Member
345 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 18:01:48
|
Jag undrar om någon vet vilken typ av pressning cd-skivorna har på cd-wow.se (Sverige,England,USA...)?
Har de kopieringsskydd på deras cd-skivor?
http://www1.cd-wow.se/index.php
|
|
leffee
Member of Nerikes Audiofiler
465 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 19:47:21
|
Hej! Jag har kunnat säkerhetskopierat alla jag köpt där.Om var dom är pressade har jag inte en anning om, Lusläst på skivor och fodral. Alla beställningar har funkat klanderfritt.inslagna i kortong och bubbelplast runt fodralet. Leffe |
|
|
staffann
Member
691 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 21:09:26
|
De är ofta kopieringsskyddade när skivbolagen vill det - men det är ju inte som hindrar varken kopiering eller ripping förstås. Jag antar att det mest är för att jävlas med oss konsumenter som faktiskt köper skivorna.
Pressning har jag ingen aning om, det kan säkert variera också.
Det har ibland tagit lite väl lång tid för skivorna att komma fram, men jag tror mer att det är postväsendet som orsakat det. Man får ett mail när skivorna skickats, och det brukar komma snabbt. |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
|
|
|
Topic |
|
|
|