Author |
Topic |
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 09:15:32
|
DN har varje torsdag ett gäng skivrecensioner under de mest märkliga indelningar. Ett axblock ur dagens skörd:
Orientpop Orgelgroove (va f#"&n är det?) Poesipop Postcountry (värst idag?) Vodka-Black-Metal Brittrapbuskis (jo, det står så)
Är det kul eller bara töntigt?
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 09:42:57
|
Läser inte DN själv, men GP tenderar att göra på samma sätt. Jag tycker det är kul när man någon enstaka gång får in en fullträff, särskilt om bandet verkligen gör något riktigt eget. Däremot lite patetiskt om man skapar nya genrer oavsett om det behövs eller inte. Kann kännas fruktansvärt krystat. Nedvärderande uttryck (fjortisdisco eller smörballader t ex) känns som lyteskomik och hör inte heller hemma i en stor tidning.
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 11:24:35
|
Vi har väl haft en del synpunkter på hur DNs musikavdelning använder det svenska språket, tidigare. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 15:13:50
|
Jag tycker kvällstidningarnas musikredaktioner tar priset. Dom trampar på allt jag gillar. Visst, musiksmaken är olika, men lite mer mogen smak kan man väl kräva i tidningar som trots allt riktar sig till en vuxen läsekrets. Så här skulle det se ut om folket på musikredaktionen fått härja i matspalterna:
" Jag besökte restaurangen Gäddan och Gåsen, mer eller mindre av tvång, naturligtvis. Den vanliga typiska pretentiösa maten med två korslagda sparrisar på tallriken. Man blir ju inte ens mätt. Att det kan finnas folk som frivilligt betalar för det här. Tur nog kunde jag ta mig en korv med bröd på hemvägen så kvällen blev räddad. Korv med bröd är det som gäller, allt annat är pretentiöst skit!”
|
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Terminator
Moved on...
1124 Posts |
Posted - 2006/04/13 : 22:11:41
|
Haha, den var klockren Björn-Ola! |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2006/04/16 : 14:55:56
|
@Björn-Ola Helt sant! Tids nog får folk insikt i vad gällande mat och musik!
. |
|
|
SW
Member
542 Posts |
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 03:45:31
|
quote: Micke Y Vodka-Black-Metal
Vad var det för grupp ...för det skulle iaf jag vilja provlyssna...
// Passerati |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 11:36:11
|
Håller med dig Micke Y!
Mycket osmakligt samt med dåligt omdöme. Men det är ju redigeraren som sätter rubriken. Och har man dålig koll, så blir det därefter. Tycker också att den som nästan hatar en viss musik, ska INTE få skriva om den. Det blir så endimensionellt då.
Björn-Ola!
Briljant skrivet. Håller absolut med dig. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 13:03:04
|
Veckans skörd.
Neotango Polerad svartmetall Schlagersynt Bailifunkrock postpunk Psykedelipop
Jag är grymt trött på allt som beskrivs som post det ena eller post det andra.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 13:52:45
|
Schlagersynt... Hmm Undrar vad det är ? BWO ? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 14:22:05
|
Weee Utan att fuska! |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
|
Topic |
|