HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD spelare max 13000
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2006/04/11 :  21:47:31  Show Profile Send Slupen a Private Message
Hejsan alla.


Står just nu utan cd spelare och behöver lite tips om vad jag ska handla för något. Tittar just nu på en audio analogue maestro (begagnad) men funderar vad jag skulle kunna ha för alternativ.

designkravet är tyvärr högt när jag ska handla

Tips funderingar?

Lite HIFI om dagen är bra för magen!

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2006/04/11 :  21:55:39  Show Profile Send lindome a Private Message
En begagnad Advantage/Bladelius Freja.
Mycket bra CD spelare och stilren enkel design IMHO
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2006/04/11 :  21:58:36  Show Profile Send Slupen a Private Message
Precis det förslaget var mina funderingar i början men efter att ha hört en hel del negativt av Freja (har även lyssnat själv) så är jag inte helt övertygad om att det är rätt köp att göra..

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/04/11 :  22:30:50  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Primare D30.2,
begagnad Droplet

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/04/12 :  00:02:52  Show Profile Send Snoop a Private Message
Beggad droplet om du väll hittar en är nog ett bra val.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/12 :  07:36:08  Show Profile Send matte76 a Private Message
Begagnad Opera Consonance Droplet eller ny 2.2 MKII från samma företag. Bägge är snygga enligt mig (men på HELT olika sätt) och låter väldigt bra bägge, även om Dropleten är strået vassare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/04/12 :  08:38:10  Show Profile Send Zombie a Private Message
polarn säljer en beggad Ikemi på hifimagg

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/04/12 :  09:39:42  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Vad sägs om Per100:as Lua? Jag vet inte om den fortfarande är till salu, men snygg är den !

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49468

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/04/12 :  10:44:16  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Denna ska vara riktigt bra:

http://hifitrade.se/product_info.php?cPath=27&products_id=28


Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2006/04/12 :  19:42:49  Show Profile Send Slupen a Private Message
Det var absolut några trevliga spelare som presenterades där.

Problemet med droplet cd:n är att jag aldrig har sett den ute på andrahandsmarknaden ännu. Men utan tvekan är det den cd:n som är vackrast av de alla

Classic cd:n var en nyhet för mig. Någon som vet något mera om märket eller som har lyssnat?

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/04/12 :  20:20:56  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag har nyss köpt Primare D30.2, och är hur nöjd som helst. Hade lillebror D20 innan som också vara bra men ändå mycket långt ifrån D30.2.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/04/12 :  23:20:59  Show Profile Send n0p a Private Message
Quads cd-spelare har väl genomgående fått bra kritik, designen är väl rätt egen av sig... Så det är väl antingen eller där.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/04/13 :  12:21:17  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
quote:
Classic cd:n var en nyhet för mig. Någon som vet något mera om märket eller som har lyssnat?


Vilken menar du då?

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/13 :  13:20:31  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Problemet med droplet cd:n är att jag aldrig har sett den ute på andrahandsmarknaden ännu. Men utan tvekan är det den cd:n som är vackrast av de alla


Att det förmodligen dessutom är en av dom mest prisvärda spelarna som finns per ljudkrona gör dom inte sämre direkt..

Men som jag skrev förut då jag provade opera 2,2 paralellt med droppen är att 2,2 kommer alldeles för nära i ljudkvalitet för det skall kännas bra då man har Dropplet.. Så skulle man se pris kontra ljud så är opera 2,2 nog en av dom absoluta favoriterna ifråga om pris kontra det ljud man får...

Sedan att jag haft förmånen att jämföra Dropplet med en av världens absolut bästa cd spelare. Reimyo CDP 777 gör ju att man kan lite i alla fall "tro" mig på mina omdömmen.. För Dropplet var absolut INTE akterkörd i ens den jämförelsen... Självklart fanns det "skillnader" som man gärna haft ÄVEN i dropplet.. Men dom var mer av karaktären att om man intrimmat droppen i systemet mer exakt så hade marginalerna för endast bra bemedlade varit värda att sattsa på..

för oss "vanliga" som måste tänka på plånboken så är Dessa droppar förmodligen så nära vi kan komma dom toppprodukter som finns där ute UTAN att bli totalt utan mat i månader o år...

Och igen då med tanke på ovan skrivna..... Strax strax under droppen kommer 2,2 Och spelar så bra så det just känns aningen trist då dom faktiskt ÄR rätt mycket billigare trotts allt...

Som droppeägare vill man ju som det heter KROSSA dom där "fjuttiga" 2,2 spelarna totalt.. Det nöjet får man tyvärr inte ju...

Låna hem en 2,2 o prova du.. Låna även hem andra spelare i detta prissegment.. Och jämför själv.. Sedan har du nog lättare att motivera dig för det ev nyinköp du skall göra framöver...

Jag valde o provade LÄNGE innan jag bestämde mig.. Och hos mig vart det ris till midda LÄNGE o en droppe...Sedan sålde jag bort droppen.. Men efter virrade så gick man tillbaks igen.. Och numera står den mycket säker här på sitt benställ helt ohotad för utbyte...

Såvida inte "Ulf" här på forumet säljer sin Reimyo till mig för en billig peng.. Och det gör han aldrig tror jag...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000