Jag har tänkt titta närmare på spänningsstabilisatorer för att frösöka få lite jämnare kräm och undvika en del spikar på nätet som jag vet att jag har hos mig. Är det någon av er som har erfarenheter från stabilisatorer och kan rekommendera någon till någotsånär humana priser ?
En avdelning på jobbet har ett patent på transformatorkoppling (Z-koppling) för rening av el på sjukhus och liknande, minsta trafon ligger väl på en 5000:- Fördelen med en sådan är att den kopplas in direkt i mätarskåpet och på så vis renar all ström i huset.
Hela huset är kanske mer än jag tänkt mig..... men när man tänker efter så kanske det inte är så alldeles tokigt i alla fall. Har du någon mer info om dessa trafos liggande ?
Kan lugnt säga att jag har god erfarenhet av att använda avstörningstransformatorer till min anläggning. Har alltid varit skeptisk till att det skulle göra nån skillnad, men hur fel hade inte jag!!! Fastare bas, större ljudbild, det var som om en tjock filt hade lyfts från mina annars ganska hyfsade högtalare. Tappade hakan fullständigt första gången jag kopplade in den.
Just den trafon jag har säljs inte på markanden, den typen används i större telekomanläggningar exv AXE stationer, men som princip så skulle jag varmt vilja rekommendera just avstörningstransformatorer om ni kan få tag på dem. Och nej, jag har inte brutit mig in i en telestation....