HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg ock aktiva studiomonitorer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hman
Member

159 Posts

Posted - 2006/04/11 :  13:30:34  Show Profile Send hman a Private Message
Jag undrar om någon har använder eller har synpunkter om att använda aktiva studiomonitorer med ett försteg (tex. Harmony Design Pre906) för
1. 2-kanal
2. Fler kanal (5.1)

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett

Edited by - hman on 2006/04/11 16:15:36

dude
Member

103 Posts

Posted - 2006/04/11 :  16:18:32  Show Profile Send dude a Private Message
det går väl alldeles utmärkt, brukar vara dyra saker bara.

pillnius??
Jobbar som rumsakustiker
Go to Top of Page

hman
Member

159 Posts

Posted - 2006/04/12 :  14:13:55  Show Profile Send hman a Private Message
Jag gick och lyssnade på studionmonitorer imorse. Överlag blev jag lite besviken att flera av monitorerna inte var lät lika bra som mina Stidbeck högtalare. Däremot, fanns det en riktig pärla bland monitorerna, nämligen en Dynaudio. När jag lyssnade på denna fick jag den där känslan av att jag lyssnade mer på musiken och faktiskt väldigt lite på högtalaren (förlåt monitorn). Denna upplevelse är kanske skapar en väg ur det djupa HIFI träsket, som jag har befunnit mig i allt för länge.

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2006/04/14 :  01:23:29  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message