HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Antony & the Johnsons - I am a bird now! ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/04/08 :  23:34:14  Show Profile Send Mahler a Private Message
Är det bara jag som upptäckt denna juvel i skivdjungeln??

Mitt senaste CD förvärv innehöll senaste skivan från denna duo som i min mening skapat en otrolig skiva om än inte en som fastnar vid första genomlyssningen. Helt fantastiska och färgstarka röster och stämningsfulla melodier som blandar en massa olika stilar. Påminner om Elvis i vissa hänseenden, Brolle JR (enligt flickvännen), och lika mycket gospel/soul/singer songwriter!!

För mig är skivan en käftsmäll av rang och en riktig pärla i år!!!
Men nästan alla jag talat med om skivan säger "njaaa, lite besviken faktisk!!!"

Hmmm!!!

Jag kan verkligen inte förstå detta??? Recensenterna strör rosor i överflöd men det verkar som att de flesta jag talat med är av annan åsikt?? Utom jag då!

Är det årets mest underskttade skiva vi har att göra med??

Någon annan som köpt/lyssnat igenom den och kan bidra med sina åsikter!!!


-----------------------
Tabula Rasa!

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2006/04/09 :  00:08:13  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag har den. Jag säker bara: Underbar!! Ovanlig men uttrycksfull röst och enkel musik med inlevelse.

(Men duo är det väl inte?)


Såg ni programmet på SVT2 från New Yorks gay-scen där bl.a Antony & The Johnsons var med? Om inte så missade ni något! Piano och cello uppställda på en scen på en tom teater (?) i Stockhom, men Antony sjungandes och spelandes piano. Där var det känsla!

Jag kan verkligen rekommendera denna skiva.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system

Edited by - staffann on 2006/04/09 00:14:24
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000