HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Krell KSA-50 MKII (klon i byggsats)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/04/07 :  20:26:59  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag har sedan förra sommaren samlat på mig saker som till slut skulle bli en klon av det gamla slutsteget Krell KSA-50 MKII. Detta är ett steg som (vad jag hört) fortfarande används av ett antal hifitidskrifter som referenssteg. Då jag nu sålt mina tungdrivna högtalare och endast har ett par horn så kan jag istället koncentrera mig på det som verkligen intresserar mig, rören. Så för att bekosta detta så säljer jag nu detta andra projekt. Slutsteget är dubbel mono till sladden.

Det "byggsatsen" innehåller är allt utom låda samt en fläkt och likriktare, med andra ord:

*Fabriktstillverkade kretskort (2st mono).

*Till kretskorten tillhörande komponenter. Motstånd från bl.a. Dale. Alla komponenter valda efter bästa prestation.

*Mjukstart köpa av PA här på forumet (ej alla komponenter till)

*2st rinkärnor på ca 550VA/st (original 400VA) samt med 11,2V uttag som kan avändas till fläkten.

*4st Kondensatorer på 680000uF/st (original runt 4x40000uF)

*Trissor (4x MJ15003 4xMJ15004)

*1st tunnelkylfläns på ca 12x12x15.

*CD-r men allt material jag själv har, layout, kopplingsschema m.m.
Det finns iofs på nätet men det skadar ju inte att få med.


Så 5000:- är vad jag skulle vilja ha för allt inkl frakt med bussgods, embalage och allt sånt.
Är det ingen som är intresserad av detta så lägger jag ut det på Ebay, tradera eller nått.

Maila om ni är intresserade av att köpa detta. Då jag kommer att svara i den ording mailen kommer in så ber jag er att endast använda denna. 1:a person att bekräfta att de vill ha det får det. (förutsett att nån vill ha det såklart )




ki1ohke@hotmail.com

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/04/07 22:07:58

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/04/07 :  22:18:02  Show Profile Send cittroman a Private Message
Titta den flänsen känner jag igen.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/04/08 :  06:11:44  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jäpp, den var din från tradera . Tyvärr kom mer intressanta saker emellan därav försäljningen. Jag hade ju lika gärna kunnat lägga allt på en hylla nått år eller så men jag har bättre användning för pengarna...
Trafosen är det säkert nån som känner igen med.
Men för att udvika diskussioner här så maila om det är något
Och en sak till. Priset har jag satt till det jag känner att det är lönt att sälja för. Passar det inte så bry er inte om att kommentera eller bjuda under. Jag säger inte detta för att vara otrevlig eller nått. Bara för att förklara och för att undvika missförstånd.

Mvh

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000