HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Erbjudande
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2006/03/31 :  21:06:23  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag erbjuder någon att utveckla en fantastisk subbas där jag levererar förstärkare samt delningsfilter mot att i motprestation får en helt fungerande subbas i snygg låda. Effekten är 150W/4ohm, simulera på! Det borde vara tillräckligt för en XXLS12.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2006/03/31 :  23:49:01  Show Profile Send Larsen a Private Message
Hmmm... du levererar stärkare och filter till någon som skall simulera, köpa in ett element, bygga en snygg låda och ge tillbaka till dig?

Antagligen bara jag som är väldigt trött, men jag fattar inte vad denne person skall få ut av det? (förutom lustan att bygga då )

Vad menar du?
Är det affärsverksamhet du menar?

En trött och trög Larsen som undrar...

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1782 Posts

Posted - 2006/03/31 :  23:58:32  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Vad menar du?

Som sagt var

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2006/04/01 :  11:37:36  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag menar att den personen får en uppsättning förstärkare och delningsfilter av mig, ursäkta min otydlighet :) Mitt problem är at jag inte hinner bygga något just nu. Jag har förresten två peerless 10-tummare som jag kan använda i en 65 liters sluten låda med Linkwitz-transform. Det finns komponentplatser på delningsfilterkortet för att montera Linkwitz-transform. Jag ger personen i fråga två förstärkare inklusive switchad strömförsörjning, två delningsfilterkort samt mina två tio tummare. Tillbaka vill jag ha en färdigbyggd subbas med mina tiotummare i. Vi byter alltså byggandet av subben emot förstärkare och delningsfilter.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2006/04/01 :  16:29:48  Show Profile Send Larsen a Private Message
Ah... nu förstår jag
Tycker det är ett fint erbjudande.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

meet_matt
Member

106 Posts

Posted - 2006/04/01 :  22:50:14  Show Profile Send meet_matt a Private Message
Var finns du Pabo?
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7802 Posts

Posted - 2006/04/02 :  01:52:11  Show Profile Send Fuling a Private Message
Hur snyggt är "snyggt"?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2006/04/02 :  08:36:28  Show Profile Send gongken a Private Message
Hur vill du ha det? Har du nån ritning eller tanke på vad du tycker är snyggt eller är det upp till den som bygger och hennes/hans omdöme/smak? Fanér, lack, ädelträ rakt igenom, välvda sidor...? Du kanske bara vill ha en 65liters låda i typ MDF med förstärkare och element monterade i för att testa?

Jag har 22mm MDF liggande...

Är det bara träarbetet du vill ha hjälp med gör jag det gärna, ang elektronik är jag en neanderthalare jämfört med dig... Finns i skåne...

Andreas

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2006/04/02 :  20:42:11  Show Profile Send Pabo a Private Message
Meet Matt

I Helsingborg!

gongken

Elektronken är helt färdig, skall endast skruvas in i lådan eller t.o.m. placeras i en låda som skruvas fast utanpå för flexibilitet. Elektroniken består av två kort. Ett kort innehållande en 200W/4ohm förstärkare samt switchad strömförsörjning och ett kort innehållande delningsfrekvensjustering, fas-switch, volymreglering samt Linkwitz-transform.

Lådan jag vill ha är en kub med innervolym 67liter i vilken mina två tiotummare skall skruvas fast. Det jag vill ha levererat är lådan, snyggt lackerad i matt svart med gummifötter under. 22mm MDF räcker säkert om man stagar mellan alla väggar.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2006/04/03 :  16:39:10  Show Profile Send gongken a Private Message
Pabo
Jag finns i Klippan och antar uppdraget preliminärt om du vill. Vi får snackas vid först lite mer exakt om projektet.

PM:a mig med telnr där jag kan nå dig eller om du vill ha mitt mobilnr.

Andreas

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000