Author |
Topic |
svensson
många inlägg är det....
484 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 11:27:50
|
Jag vet inget om varken ena eller andra firman egentligen, så jag backar lite... Dock är Clous annonser under all kritik. Jag jobbar med grafisk design och Gignos vinner där på KO i första ronden, för att tala boxningsspråk. Men å andra sidan vet jag att båda fått bra kritik och att Clou kommit längre...
Dömer lite på utseende alltså ;0) |
Det börja tidigt, så tidigt jag minns.... |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 11:52:10
|
Du kan radera dina inlägg du inte är nöjd med och redigera m.m. Blukal jag göla när slavfelskisse slår till |
|
|
svensson
många inlägg är det....
484 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 11:54:23
|
BO, Tack för tipset! |
Det börja tidigt, så tidigt jag minns.... |
|
|
Björn N
Fd. Speakerpro
731 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 18:53:22
|
quote: Originally posted by Stefan007
Tänk efter hur många bra Danska Hifi-märken det finns:
Audiovector Mørch Gryphon Avance Ortofon Gamut Dali Audio Magic Primare Dynaudio Eltax AudioTechnology Bow Technologies Thule Audio Holfi B & O Jamo am Arcitec Scan-Speak Vifa Tact Peerless Argento Aavik Densen System Audio TNT Peak Consult Speakerflex BKS Audio L C Audio
och sedan funderade jag på Svenska märken jag kunde komma på:
Advantage Audio-Pro Proson Mårten Design Copland (finns dom kvar???)
Ja, jag kunde inte komma på några fler sådär spontant... Hur många har jag missat? (hoppas det är många...) Så vart tog den svenska hifi-byggar traditionen vägen? Varför är Danskarna så framgångrika som Hifi-byggare?
/Stefan
Citat fran en hifihandlare som jag disskuterade detta med en gang: " Det finns alldeles for manga socialdemokrater i Svedala"
Jag haller med |
Optimist. punkt slut. |
|
|
Björn N
Fd. Speakerpro
731 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 18:57:06
|
Kom pa att han sa detta nar jag undrade varfor det inte finns nagra riktiga svenska Varstinghogtalare...
Danskar ar lite mer galan och optimistiska an svenskar!! |
Optimist. punkt slut. |
|
|
Lennart
Member
322 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 21:02:57
|
Många eller några av de svenska märkena använder sig av danska komponenter... Räknas det som svenskt då? Ännu fler använder sig av Taiwan-delar... |
=================== Ju mer skrot det finns på ett järnspett... |
|
|
Niklas_Pson
Starting Member
24 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 21:14:01
|
Såg att Primare hamnat under Danmark i listan.. Det är inte riktigt sant, de håller hus en bit från mig här i Växjö.. Så Danmark var inte så långt från sanningen
/ Niklas |
|
|
jan
Hög Fidelitet
701 Posts |
|
ZilenCe
Starting Member
24 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 20:19:53
|
Dantax är väll oxå danskt, har ett par sånna hifihögtalare hemma från mitten på 80 talet, spelar fortfarande klart o bra |
|
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2002/11/12 : 21:43:59
|
Skaaning får vi inte glömma på danmarkssidan... :) Gör mycket bra element. |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
|
RigorMortis
Member
110 Posts |
Posted - 2002/12/31 : 02:17:15
|
Hittade en gammal tråd jag bara var tvungen att kommentera:
Det här med att danskarna är bra på hifi, vilket de ju onekligen är, har väl snarare med slumpen att göra än något annat?
Jag menar: Om ett företag startar och går bra, borde det ju kanske inspirera fler att starta nya företag i samma bransch.
Vi svenskar är kanske inte lika väl representerade i hifibranschen som danskarna, men jag kan inte påminna mig om senast jag åkte runt i en dansk bil, pratandes i en dansk mobiltelefon.
Heja Sverige!
|
Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin... |
|
|
Topic |
|