HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hårdrockstips!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2006/03/29 :  23:19:52  Show Profile Send jojje a Private Message
Ett litet tips så här på kvällskvisten.

Dragonforce-Inhuman Rampage.

Snabb trevlig hårdrock, jag blir på bra humör av dessa herrar.

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/03/30 :  21:50:39  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Kanonbra skiva

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/01 :  23:09:01  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Samtliga Evergrey plattor. rätt gôtt sväng från dessa herrar, sen att A night to remember nästan puttar ner Maidens Rock in Rio från min första plats på bästa live skiva gör inte saken sämre.



In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/04/02 :  13:18:24  Show Profile Send Hornta a Private Message
Dream Theater går alltid ner
"Pain of Salvation - BE" riktigt bra platta som ska lyssnas på kvällen.

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2006/04/03 :  10:24:07  Show Profile Send Nothing a Private Message
Förlåt jojje, men efter att ha lyssnat på skivan (kom inte igenom hela) var jag så trött på trummorna att jag bytte till Evergrey's nya mycket braiga skiva! Fattar inte? Dom borde ju bli vansingt trött på samma tempo och samma takt men framför allt samma trum slingor om och om igen. Lite variationer borde göra underverk! Halloween är blasé nu idag!

Men tack för tippset allafall inget ont menat! :)
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2006/04/03 :  22:44:11  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag gillar faktiskt nya Dragonforce plattan betydligt mer än deras tidigare alster, även om jag fortfarande inte är något superfan. Lite mer variation (läs: längre låtar) och bättre refränger.

Nya Evergrey tycker jag dock är lika urbota tråkig som all deras tidigare musik. Bra musik att somna till tycker jag, men jag förstår att folk kan gilla dem, kvinnan i huset gör faktiskt det.

En rekommendation från mig:

Kolla upp svenska Witchcraft om ni inte redan gjort det. Två kanonalbum hare de hunnit med att släppa. Black Sabbath, blandat med Jefferson Airplane. Dessutom låter det EXAKT som att det verkligen spelades in någon gång mellan 1969 och 1971!
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2006/04/04 :  10:15:20  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Nån som tycker om Elvenking??

/rillo
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/04 :  10:58:57  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
HAr lyssnat en del på Elvenking, och det känns som de är mågonslags light verison av Rhapsody. De föll tyvärr inte mig riktigt i smaken om man säger så.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/04/04 :  11:19:06  Show Profile Send Hornta a Private Message
Elvenking är väl helt OK, har inte lyssnat så mycket

Rhapsody är ju ganska bra, jag skulle börja lyssna på dem igen om de bytte trummis

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/04/04 :  11:43:10  Show Profile Send jonasz a Private Message
Lyssnade lite på Witchcraft, helt underbar musik, den cd'n måste införskaffas...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

sumo
Member

215 Posts

Posted - 2006/04/05 :  19:32:18  Show Profile Send sumo a Private Message
Hej.
Cryonic Temple "Chapter one" är en riktig powermetalhöjdare.
Rebellion "Born a rebel" är lika bra men en aning hårdare.
När jag lyssnar på Dragonforce, tänker jag på Animal (trummisen i mupparna) den som spelar fortast vinner

//Sumo
Go to Top of Page

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2006/04/05 :  23:14:17  Show Profile Send jojje a Private Message
Här kommer andra tips värda att kolla upp.

Manticora-Darkness with tales to hell. Dansk lite proggresiv powermetal kalas iaf.

Bloodbound-Nosferatu. Svensk grupp låter lite Maiden mm värt att kolla upp.

jojje
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/04/06 :  00:19:06  Show Profile Send Hornta a Private Message
Old Man's Child - The Pagan Prosperity (melodisk-blackmetal)

Freak Kitchen - Appetizer (progg rock)

Ayreon - The Human Equation (progg rock, tema skiva i världsklass)

Therion - Theli (opera dödsmetal)
Therion - Vovin (- " -)

Några tips på bra musik

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/

Edited by - Hornta on 2006/04/06 00:19:36
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/04/06 :  00:54:28  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Ark - Burn the sun



Ett mycket bra album med flera riktigt skickliga musiker, John Macaluso (T.N.T. , Riot) , Tore Ostby, Randy Coven (Steve Vai), Mats Olausson (Yngwie Malmsteen) och den lysande norske sångaren Jörn Lande (Masterplan). Detta drar lite åt Dream Theater fast lite tyngre vilket är aldrig fel ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2006/04/08 :  11:54:47  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Lyssnar just nu på promon till "The Beauty And The Beer", kommande skivan från thrash legendarerna TANKARD! Rekommenderas! De har ju alltid varit bra, men det här hör till det bästa man gjort.

Måste ju hålla med Hornta också (eftersom jag gör deras officiella sida...). Lyssna på Old Man's Child - "The pagan prosperity". Melodiös black metal med mycket thrash influenser, blir inte så mycket bättre!
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/04/08 :  12:39:52  Show Profile Send Hornta a Private Message
Millennuimking: vad tycker du om deras nya skivor? Gör du nå mer åt OMC än deras hemsida?


Takida - ...MAKE YOU breathe (http://www.takida.se)

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2006/04/09 :  13:33:04  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Hornta: Jag gillar även deras nya skivor väldigt mycket, men just "The pagan prosperity" är en av mina absoluta favoritskivor någonsin... oavsett genre. Så bra blir det nog aldrig igen, eftersom man gått bort från just den stilen en del. Den enda skivan jag varit lite tveksam till själv med OMC var "Revelation 666".

Nä jag gör bara webbsidan, har gjort den i ganska många år (ända sedan det var poppis med snurrande dödskallar på webbsidor! ). Inte så mycket jobb ska erkännas, eftersom OMC är notoriskt allergiska mot allt turnerande och all aktivitet mellan skivsläppen. Det är lite synd att OMC har blivit en ren studioprodukt nu för tiden. Lite live gig då och då hade inte skadat. Det blir en uppdatering av hemsidan vart annat eller vart tredje år när en ny skiva kommer. Hehe.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/04/09 :  17:03:29  Show Profile Send Hornta a Private Message
okej, Pagan är ju lätt en av de bästa metalskivorna! Gillar "Born of..." oxå, men inte de nya faktiskt (räknat från 666) då det är för symfoniskt och för likt Dimmu
Hoppas att det är ngn som kollar upp Pagan, för det är den värd!!!

En skivrecension av mig på Euphonia:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=2136&hl=Old+Man's+Child

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/04/11 :  15:11:52  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Ark - Burn the sun



Ett mycket bra album med flera riktigt skickliga musiker, John Macaluso (T.N.T. , Riot) , Tore Ostby, Randy Coven (Steve Vai), Mats Olausson (Yngwie Malmsteen) och den lysande norske sångaren Jörn Lande (Masterplan). Detta drar lite åt Dream Theater fast lite tyngre vilket är aldrig fel ...


Måste bara slå ett extra slag för enna skiva, Jörn Landes röst är bland det bästa som fins på marknaden just nu.
Kolla även upp hans andra solo och sidoprojekt på http://www.jornlande.com/
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/04/11 :  15:20:47  Show Profile Send knoxville a Private Message
Bästa skiva som gjorts, alla kategorier, är Queensr˙che - Operation Mindcrime. Kom 1988. En konceptskiva som bara växer och växer.

Nu har uppföljaren kommit och äntligen är de på rätt spår igen.

Två skivor som måste finnas i en hårdrockssamling. Punkt slut!

Missa inte heller: Bullet For My Valentine" - "The poison"

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2006/04/11 :  15:58:41  Show Profile Send ayayay a Private Message
At The Gates - Slaughter of the soul

Där har ni en riktigt go skiva

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/11 :  17:06:00  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
ayayay:
quote:
At The Gates - Slaughter of the soul


Den är ett måste i skivhyllan för ett äkta metalfreak.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

jojje
Member

56 Posts

Posted - 2006/05/07 :  09:58:33  Show Profile Send jojje a Private Message
Masterplan-Aeronautics
Masterplan-Masterplan

Kalasskivor med kalasgrupp .

jojje
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/05/07 :  21:26:54  Show Profile Send Hornta a Private Message
ayayay: At The Gates skivan är sjukt bra.

Jojje: Masterplans s/t är bättre än nya Aeronautics enligt mig iaf, inte lika starka refränger.. men den är bra.
Du måste ju gilla Nocturnal Rites också, kolla upp dem om du inte har hört dem

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/05/07 :  21:27:56  Show Profile Send Hornta a Private Message
Ja sitter å lyssnar på "The Storyteller" s/t album, som jag anser är ett mästerverk
Helt underbar skiva som man har festat en hel jävla del till

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/05/07 :  22:50:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Var tvungen att greppa mina två Storyteller för en genomlyssning nu bar för att du nämn´det... Good metal from the north!

M
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000