HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Elektronisk pickupvåg - äntligen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2006/03/29 :  21:15:12  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Nu har vi hittat en bra och relativt rimlig elektronisk pickupvåg, vilket har varit efterlängtad av de som vill ställa in pickup'er mera noggrannt än vad som går att åstadkomma med en manuell våg.

Pickupvåg

Investering 1 200.- inkl frakt.

mch, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2006/04/11 :  13:35:18  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Nytt pris!

för kommande order har vi kunnat köpa in pickupvägen till mycket bättre pris och vi har därför glädjen av att erbjuda dem från och med nu till nya priset,

Kr. 750.- inkl. frakt.

mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2006/04/24 :  17:22:30  Show Profile Send secanbj a Private Message
måste ju säga att jag känner mig en smula lurad eftersom jag betalade min våg samma dag som jag fick den, 12/4 och fick då betala 1200. Och ser nu av en händelse att ni gick ut med 750 den 11/4
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2006/04/24 :  19:20:41  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
secanbj,

La in följande svar på ett annat forum, - av samma anledning. Ingen försöker lura någon. Vi är bara måna om att kunna erbjuda marknaden ett bra pris på produkten. När vi sålde vågen till dig visste vi inte att vi skulle ett par dagar senare kunde sälja den till ett annat pris. Jag hoppas inlägget nedan förklarar för dig varför det blev så. Erbjudandet i inlägget gäller givetvis också dig.

I vanliga fall är det prishöjningar som får samma område i hjärnan att aktiveras, - hos alla dem som känner sig därav berörda. Nu får även prissänkningar samma effekt… Vart är vi på väg..:-)

Skämt åsido, - så här hänger det ihop.

Jag har letat länge efter en bra och relativt rimlig elektronisk våg. Den jag kunde erbjuda tidigare kostar 3 000.- Mycket bra men för dyr. Jag ville ha en elektronisk våg av två skäl. Att skicka med de skivspelare/tonarmar vi producerar är den första anledningen och den andra är att kunna erbjuda en sådan till alla som önskar köpa en bra pu-våg till ett vettigt pris.

Under CES mässan tidigare i år hittade jag denna våg hos en importör, och där kostade den ca. 950.- Jag tyckte då att det inte var intressant eftersom den skulle bli för dyr här. Efter ett tag köpte vi ändå in några stycken och priset sattes, enligt normalkalkyl till 1 250.- till kund i Sverige inkl. frakt.

För några dagar sedan fick jag ett vänligt mail av en kille på forumet som hade sett samma våg i ett annat EU land till ett lägre pris, - ca. 750.- Jag kollade upp det och provade då direkt att få kontakt med producenten eftersom vi gärna vill erbjuda den till samma pris som i övriga länder. Bingo, - och efter lite mailande fram och tillbaka får vi in vågarna, direkt från producenten och till rätt pris, utan andra mellanhänder. Samma dag som det föll på plats ändrade jag priset så att även de som jag hade till det dyrare inköpspriset nu säljs till det nya priset 750.- inkl. frakt. Personligen tyckte jag det kändes bra eftersom det alltid är kul att kunna erbjuda bra och korrekt pris.

Så, i ditt fall, köpte du den alltså under en period då vi inte visste att vi senare skulle hitta den till ett bättre pris. Förutsättningarna för prissättningen var under perioden korrekta. Leeding edge kan i vissa lägen dock bli bleeding edge….

Hursomhelst, - eftersom ditt inköp och prissänkningen föll så nära varandra i tiden, erbjuder vi dig givetvis en rabatt på differensen nästa gång du handlar hos oss.

Mvh, Audio Concept, Robert

Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2006/04/25 :  03:38:49  Show Profile Send secanbj a Private Message
Hej

Det låter fair för mig. Hoppas att du förstår hur jag kände.

/Anders
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000