HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Vilken vinylspelare ska jag köpa? (för sampling)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

spanksteR
Starting Member

13 Posts

Posted - 2006/03/27 :  14:31:34  Show Profile Send spanksteR a Private Message
Jag har blivit sugen på en vinylspelare igen efter att ha hittat föräldrarnas gigantiska samling av vinylskivor. Det jag främst har tänkt ha den till är att lyssna på musik förstås men jag vill även kunna sampla. Har ägt några 1200:or tidigare och de rippade helt ok för att vara DJ-spelare men borde inte en "riktig" hifi-vinylspelare rippa bättre?

Jag har rätt dålig koll på vinylspelare som inte är för DJ:s så jag skulle uppskatta alla tips! Den får helst inte kosta mer än 3000kr (ny eller beggad spelar ingen roll). Jag har hittat en spelare hittils som verkar rätt bra efter lite forskning på google och det är Rega Planar 3. Snygg är den också. Men ös på med tips som sagt!

Edited by - PG Jeppsson on 2006/03/27 17:24:37

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/03/27 :  14:51:38  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
Kolla på vinyulforum där finns några trådar om vinylspelare!

Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000