HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 någon mer än jag som kom sent till jobbet imorse ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/03/26 :  10:59:09  Show Profile Send garmen a Private Message
var ute igår, drack lite vin och öl. kom lagom trött och kröp i sängs. satte klockan som jag brukade. 0800, lagom med tid för att hälla i sig lite kaffe och äta någon smörgås innan man cyklar iväg dom 5 långa km till jobbet.

när jag hade kommit 400 meter ca möter jag han som har spelbutiken där jag bor, vi båda hälsar som man brukar i all hast. började fundera "vad skall han göra på jobbet vid halv nio ? jaja..." trampade på mot jobbet. när jag kommer fram ser jag att det är en massa bilar vid restaurangen som ligger granne med oss. "men han öppnar ju inte innan mig, har han blivit galen ?" tänke jag i mitt stilla sinne.

låser upp, larmar av. sätter på det som skall sättas på. gör allt klart för öppning. hör att det kommer en kund som vill tanka, kassan piper och har sig. han får allt stå där tills klockan blir nio tänkte jag. kikar ut och ser att det är en av våra stammisar, så jag sätter på hans pump så att han får tanka. han kommer in och frågar ifall jag inte har öppnat ? skojade med honom och sa "du får allt ta och stilla dig lite, klockan är ju faktist inte nio ännu"

men då var det hans tur att knäppa mig på näsan "du det är sommartid, du skulle ställt fram klockan inatt...har inte du gjort det ? det var väl inte så att du är en timme sen till jobbet?" så skrattade han lite.

men jag kan ju trösta mig med att inte är den första och inte den sista som lyckas med detta.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/03/26 :  11:13:04  Show Profile Send Ayn a Private Message
Missade det HELT den här gången! Det brukar alltid vara artiklar i SvD eller liknande som påminner mig, men såg inte skymten av nåt sånt igår. Tur att det inte var nån tid att passa idag...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/03/26 :  11:15:54  Show Profile Send garmen a Private Message
jag brukar bli informerad från olika håll också, men tycker det har varit ovanligt tyst om det i år :P

får skylla på farsgubben min, han brukar alltid vara snäll och säga till när sådant här skall ske. eller så får jag helt enkelt inse att det var mitt eget fel, som tur är så jobbar jag själv på helgerna :P

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/26 :  11:23:27  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
INTE JAG!
Ställde om klockan redan igår förmiddags.
Steg upp halv fem (rätt tid) och var pigg som en... nåja.
Fast som vanligt på helgen blev det taxi till jobb.
Bussen går inte innan sex.. eller innan halv sex heller för den delen.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/03/26 :  11:27:27  Show Profile Send garmen a Private Message
går dåligt med bussar ut hit där jag jobbar också, men jag har som sagt inte så långt så jag kan cykla. det är skönt nu när våren förhoppningsvis börjar närma sig. lite tröttsamt när man bestiger sin blåsvarta springar 0520 i minus 15 grader och skall ta sig till jobbet. men men det man inte dör av :P

får tänka på att det är bra motion istället, finns inga dåliga väder bara dåliga kläder

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2006/03/26 :  12:18:58  Show Profile Send Bubben a Private Message
Jag jobbade natt och fick betalt en timme extra...

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/03/26 :  13:29:45  Show Profile
Jobbade också natt... GÖTT!!! Sen när man drar tillbaka så jobbar man såklart inte en timme extra utan går hem en timme tidigare

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/03/26 :  14:28:08  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message
Även jag lyckades missa omställningen. Tur att butiken alltid är öppen.

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/26 :  17:57:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Håller med att det var varit DÅLIGT med information inför omställningen iår.
Tur att kommentatorerna på MotoGP sa det i går,,, Annars hade jag nog missat loppet.

Det borde ju va viktigare att informera om när vi ställer fram klockan, än tillbaka... För då är man ju bara "i tid", istället för för sent

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/03/26 :  18:00:02  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Informationen var alldeles utmärkt i natt på P4...
Låg och lyssnade lite medan jag spelade sänka skepp på handdatorn innan jag somnade.

Helmysigt med ljuset från min gamla Pioneer-receiver när man släcker lampan för övrigt.
Den har du ju sett Zalve, dock inte "in action".
Skulle jag inte flytta den till Stockholm, hmm, har visst inte blivit av...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/03/26 18:00:26
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/03/27 :  15:21:40  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Uj, jag missade två gånger. På söndagförmiddagen här i Dublin, blev jag en timme sen till softball träning, ställde om mitt armbandsur då, men ställde inte om mobilen som jag använder som väckarklocka, så jag blev sen till jobbet i morse med. Ibland känner man sig lite smådum.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/27 :  15:40:48  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Hade inte hustrun upptäckt att jag inte ställt om klockan i morse hade jag med största sannolikhet kommit för sent idag.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000