HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Kadaffi undervisade i demokrati
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/03/25 :  16:27:18  Show Profile Send garmen a Private Message
"Kadaffi undervisade i demokrati


Libyens diktator Muammar Kadaffi
utnämnde sig själv till världsmästare
i demokrati, då han via videolänk
deltog i en paneldebatt vid Columbia
University i New York.

-Det finns inget land med demokrati
på hela planeten - utom Libyen. Vårt
system är överlägset den farsartade
och falska parlamentarismen och
representativa demokratin i väst, sade
Kadaffi till studenterna.

Då han pressades om yttrandefrihet av
den amerikanske debattledaren sade
Kadaffi att Libyens folkkongresser är
ett bättre åsiktsforum än en tidning."

saxat från svt-text igår

han kan om han vill ;)

sen har jag ett svar på detta, saxat från annat forum

"en gång läste jag i en svensk tidning om en irakisk läkare som kommit hit och nu inte kunde hitta jobb, och han sa ungefär "demokrati ska väl vara bra men ingen lyssnar ju när man har problem, i Irak fanns en myndighet (eller nåt sånt) man kunde gå och berätta sina problem och sen ordnade dom detta", i demokratins Sverige får han ingen hjälp. Han får gnälla i en tidning men det bryr ju sig ingen om. Och Brunei som också kritiserats för bristen på västlig demokrati, i Brunei så har Sultanen en dag varje vecka där han möter invånarna (ett urval), lyssnar på dom och hjälper dom lösa sina problem om han kan. När gjorde Göran Persson eller Bush det senast?"


ligger det inte något i det eller vad säger ni ? nu säger jag varken att det är bra eller dåligt, men ni förstår hans poäng förmodar jag

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/03/25 :  16:34:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
§.15 Politik och religion - Detta är ett HiFiForum
Politik och/eller religion berör oss alla men det kan knappast klassas som tillhörande tillhörande HiFi-området.Därför är det bättre att dessa ämnen hanteras på forum som är ämnade för dessa frågor och inte här hos oss.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000