HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Så blir du av med teleterroristerna!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/03/24 :  09:30:40  Show Profile Send CC a Private Message
Hej!

Nedan länk är angående möjligheten att slippa telefonförsäljarna!

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,53358,00.html

Ring Nix-telefon på 020 - 27 70 00. Uppge telefonnummer. Per post får du en personlig kod. Ring 020 - 27 80 00 och ange koden. Spärren gäller i tre år.

Min spärr gick ut för en tid sedan, och det märks!!!
Och i sammanband med att jag var tvungen att uppdatera den, så tänkte jag på……… Er!

//CC

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/24 :  09:40:56  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag har anmält oss till nix.. Det ringer lik förbannat..

fast det gått över en vecka....men kanske blir det bättre o bättre framöver.. Hoppas..

Det är ett jäkla otyg att dom skall hålla på o ringa om reklam o säljande osv... Sådant anser man ju bör vara rent olagligt.. Spasm samtal är ju värre än alla mail o skit som kommer..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/03/24 :  10:05:10  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Nix har en infasningsperiod på några månader.
Antagligen för att företagen inte ska behöva uppdatera sina databaser varje dag.

läs mer på hemsidan.

http://www.nix.nu/Sparr%20i%20NIX-Telefon/Sparrens_effekter/

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/24 :  12:12:19  Show Profile Send mace a Private Message
Vi är Nixade sedan två år tillbaka....UNDERBART !!!!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/03/24 :  12:22:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nix är jättebra.

Är man det minsta irriterad över säljsamtal ska man definitivt anmäla sig dit.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2006/03/24 :  12:26:27  Show Profile Send teflon a Private Message
Hörde på P1 häromdagen att någon utredare på telemarketingbolagen konstaterar att ifall man väljer en 'opt-in'-modell, dvs att vi aktivt väljer att få samtalen, istf. opt-out så kommer det leda till att bara stora drakarna har råd att marknadsföra sig. Eller nåt. Hans poäng var att samtalen bidrar mycket till småföretagens intäkter.

Jag vet inte alls, själv har jag råkat få ett sånt samtal, lite ironiskt nog från Tele2.. (jag jobbar på TeliaSonera). :p "Hej vill du ringa med oss?" "Nätack, jag jobbar på Telia" "Jaha, du vill inte ha jobb hos oss istället?"
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/03/24 :  12:26:45  Show Profile Send bliss a Private Message
Ett av de bättre beslut jag tagit var att nixa telefonen. Synd bara att man inte blir av med de företag man är kund hos redan också som ringer och vill att man ska ändra och uppgradera etc.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/24 :  13:47:53  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Synd bara att man inte blir av med de företag man är kund hos redan också som ringer och vill att man ska ändra och uppgradera etc.


Telia ringde till oss med jämna mellanrum. De undrade om vi vill byta och ha dem som förval eller vad det nu heter.
För ett tag sedan bad jag dem sätta en not vid vårt nummer gällande att vi tar kontakt om vi vill något.
Tyst sedan dess

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/03/24 :  13:55:08  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jäkla sätt de har de där försäljarna. En ringde och presenterade sig inte, men sa "ja, jag ringer för att gratulera på din namnsdag Johan (jag heter det)". Där står jag och letar förtvivlat i mitt fack för röstminne i min lilla hjärna, pinsamt, jag borde nog veta vem som ringer... Sedan kommer det fram att Fröken Anononym ringer och vill att jag ska byta telebolag....

Nästa fräckis står Dagens Nyheter för, en tidning som i alla fall jag anser borde ha högre anseende och metoder än kvällspressen... Nåväl, försäljaren erbjuder GRATIS prenumeration under en period av x-månader, min flickvän tänker att jag nog är intresserad och tycker att det låter som en idé... Något senare i samtalet framkommer dock att själva prenumerationen visst är gratis, MEN själva utdelningen av tidningen kostar 5 kr per dag... J-vla sätt... gratis my XXX.

Jag tycker att jag försöker vara artig och trevlig till de flesta oavsett om det är jehovas vid dörren eller alkisen på gatan, men teleförsäljare har nog tyvärr förbrukat mitt tålamod....

Har Nix nu och det har minskat, men nog ringer det fortfarande då och då...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/24 :  14:10:58  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jag tyckte inte så illa om telefonförsäljning förut pga att det var min dotters enda inkomstkälla under sina studier.
Men efter att ha fått reda på hur dom behandlar sina anställda var jag tvungen att tänka om.
Så var det sagt!!


Som företagare har man inte den möjligheten att "nixa" sig som en privatperson har (varför)
Så det är bara att stå ut med eländet.
Vi har på företaget alltid anlitat telia för våra tjänster,men faktum är att på senare tid är det dom som ringer mest och vill erbjuda ett "billigare" alternativ.
Senast svarde jag att vi byter telebolag om ni ringer en gång till


MEN och det är ett stort men.
Kunder kan också!!
Efter att ha blivit "terroriserad" under ett flertal år av kunder som vill ha hjälp med sin xxxxxx klockan 8 på söndags mornarna gav jag till sist upp och skaffade hemligt telefonnummer hemma.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2006/03/24 :  18:32:47  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Har anmält mig nu till nix. Hoppas nu att jag slipper telefonterror. Orkar inte med mer.

Musik är livet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000