HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Korsun v6 i till Sonus faber???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/03/23 :  16:35:23  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Vad kan man vänta sig om man köper en Korsun??
Letat på nätet men inte fått fram så mycket bara typ"det bästa jag hört" osv..men inte så mycket om ljudkaraktär.

Kraft verkar finnas men hur är det med dynamik och detaljer???

Ge gärna förslag på annan "kina-hifi" som kan passa

Nån som kan svara på detta.

mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/03/23 :  17:50:26  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Letat på nätet men inte fått fram så mycket bara typ"det bästa jag hört" osv..men inte så mycket om ljudkaraktär.



Jag kan tillägga;
- Storebror Konsun V8 är något av det absolut sämsta jag hört genom tiderna.
Ljust, vasst.. you name it..suck
En receiver med tonkontroller är i min mening klart mycket bättre om man ändå vill åt det missljudet.

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/03/23 :  19:48:10  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Tack för tillägget,det uppskattas!!!!

Syns på Måndag!

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/03/23 :  21:08:47  Show Profile Send Mattias a Private Message

Till vilken Sonus Faber högtalare skall den kopplas?
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/03/23 :  21:14:34  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Grand piano home

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2006/03/24 :  09:33:45  Show Profile Send jos a Private Message
Har hört Korsun V8i flera gånger och kan absolut inte hålla med föregående talare. Den lät riktigt bra de gånger jag lyssnade. En gång hörde jag dem med ett par NHT 2.5i och jäklar vad det lät bra. Har aldrig hört dem spela ut så som de gjorde vid det tillfället. Hade lyssnat på dem tidigare med ett riktigt bra slutsteg som var betydligt dyrare också men det kom inte i närheten.
Go to Top of Page

HenrikN
Member

77 Posts

Posted - 2006/03/24 :  10:36:38  Show Profile Send HenrikN a Private Message
Har lyssnat på V8i tillsammans med Martin Logan Clarity. Håller med om att det är en förstärkare som drar åt det ljusare hållet. Matchat med "rätt" högtalare tror jag däremot att den kan låta riktigt bra och kraft har den!
Skulle jag köpa en integrerad idag i den storleks- och prisklassen så skulle jag däremot leta reda på en Zell ZD200, grymt fin förstärkare! Denna säljs inte längre vad jag vet, men det finns några i Sverige och vissa butiker i Kina kan ha den kvar på lager.
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2006/03/25 :  15:50:07  Show Profile Send regner a Private Message
v8 är en helt ok förstärkare, inget snack om saken. Hög upplösning, bra på att återge röster, bra separation på instrument osv osv men den är helt enkelt tråkig. Det känns som att den saknar själ, men på det området så har v6an vad v8an saknar. Jämfört med v8an blir helt enkelt musik roligare att lyssna på.
Det diskuterades ju tidigare en hel del hurvida korsun (som de hette då) var oem för redrosemusic (mark levenson) och visst är det så. MEN redrose v8 är dock ordentligt modiferad och låter betydligt bättre. Jag tror att redrose tog ca 80000kr för "v8an" här i europa.

v8an har dock ett tag tillbaks kommit i en ny "export" verson som tydligen ska vara bättre. Jag inte har hört den personligen men det kanske skulle vara något att kika på.

Men om du hittar en så tycker jag helt klart att du ska (som HenrikN skriver) satsa på en Zell ZD200 istället. Den är helt enkelt bättre på alla sätt och vis (jämför med v6an).

Korsuns karaktär är neutral. Zell ligger dock en gnutta åt det varmare hållet.

Edited by - regner on 2006/03/25 16:26:54
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000