HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Gitarkameratene - det ni!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sture99
Member

82 Posts

Posted - 2006/03/22 :  23:50:07  Show Profile Send Sture99 a Private Message
En mycket trevlig musikupplevelse på teve hör ju till ovanligheterna. Härom kvällen när jag hade sovit soffa en liten stund vaknade jag av applåder. SVT sände en norsk talkshow och in i studion kom fyra personer som såg ut som en grupp frälsismusiker (inget ont om frälsis iofs). Jag slötittade lite under tiden jag samlade kraft för att ta mig till badrummet och vidare till sängen. Men så, efter första tonen, vaknade jag till liv. Det lät ju rätt maffigt om gitarren! Snart insåg jag att de gjorde Cohens Halleluja. Det är en gammal favorit så jag bestämde mig för att lyssna vidare.

Då låten tog slut var jag helt tagen – och klarvaken. De var ju kanonbra! Vilka musiker! Och killen som ser ut lite felplacerad (ni förstår vem jag menar när ni tittar) VILKEN RÖST!

Jag måste ut på nätet och köpa skivan av de här grabbarna. Tyvärr visade det sig att de inte har gjort någon skiva, men mitt surfande gav mig möjlighet att delge er samma upplevelse.

Gå till http://www.nrk.no/forstogsist/.
I fältet ”Se programmene på nett” klicka på länken "Se alle Først & sist her".
En popup öppnas. Klicka på plustecknet vid Først & sist 24.02.06 och välj filen längst ned som heter Gitarkameratene – ”Hal…

Vill du veta mer om musikerna kan du klicka på länken ovanför, där intervjuas de av Fredrik Skavlan.

Håll till godo!


If at first you don't succeed, try, try, and try again. Then give up. There's no use being a damned fool about it.
W.C. Fields

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/23 :  00:02:15  Show Profile Send edison a Private Message
För övrigt ett av få "talkshows" som man nästan alltid kan kolla på med (nån) behållning...

Såg inte detta avsnittet så tack för infon + länken! ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/23 00:02:39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000