HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Jamo D870/Concert 11, 7 500 kr ***Sålda***
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2006/03/22 :  22:05:12  Show Profile Send Soulman a Private Message
Sista sänkningen! Billigare än 7 500 kr säljer jag dem inte för. Får jag inte 7 500 för dem får de istället bli grunden för en hemmabio i gillestugan. Lite för liten gillestuga för dem egentligen men det får gå ändå...

Kanonljud för småpengar!

Nu är det dags att sälja mina Jamo D870 (tidigare kända som Jamo Concert 11) pga massiv uppgradering. Jag är enda ägaren till dem, och har haft dem i 3,5 år. De är testade två gånger i Hifi & Musik (2/1999 och 8/2000) med extremt goda omdömen båda gångerna. Första gången testvinnare och andra gången med som referens.

Hifi & Musik 2/1999:
"Men är det äkta monitoregenskaper och detaljprecision du är ute efter liksom dynamisk slagkraft och djup nyansrikedom så är detta ett givet köp. Klockren referensstatus. Välbyggd och prisvärd."

Personligen skriver jag gärna under på Hifi & Musiks omdömen. Jag har varit barnsligt förtjust i dem. Det är därför de har fått vara kvar här såpass länge. Läs tex här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22260.

Se även recension på hifimagasinet. Och nej det är inte jag som har skrivit den ;)
http://www.hifimagasinet.com/recensionsDetalj.asp?recensionID=183

De är i mycket bra skick bortsett från ett par repor på baksidan av den ena högtalaren och att faneren har släppt lite på baksidan av den andra. Därav priset. Blider kan självklart fixas vid önskemål. Kartonger finns ej kvar, köpare i Göteborstrakten är önskvärt.

Nypris låg på ca 25 000 kr. Mitt pris 7 500 kr. Sett till välljud per krona är det inget annat än ett fynd!



PM:a eller maila.

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --

Edited by - Soulman on 2006/07/07 09:36:44

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/04/29 :  23:27:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag tycker lite synd om dig här , D870 är en förbaskat bra högtalare fast dom flesta vet det inte

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2006/05/01 :  19:23:05  Show Profile Send Soulman a Private Message
Tack Johan. För priset är de grymma, den enda nackdel med dem är egentligen att det står Jamo på fronten ;)

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2006/05/03 :  23:23:03  Show Profile Send Andrén a Private Message
Hoppas du får iväg dessa ypperliga högtalare... De är synd att ingen nappar på detta fynd!

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2006/05/31 :  16:31:22  Show Profile Send Andreas N a Private Message
Synd att man bor i andra änden av landet.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/06/06 :  22:54:31  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Håller med Johan - det här är riktigt fina saker och särskillt bra affär för det begärda priset!!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2006/06/09 :  21:59:30  Show Profile Send Soulman a Private Message
Tack Andrén, Andreas N och kaffekoppen.
/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

PeterL
Semesterfirare

371 Posts

Posted - 2006/06/20 :  14:24:40  Show Profile Send PeterL a Private Message
Bra högtalare som det dessutom går att spela sjukt högt med.
Jag smiskade ett par med mitt Rotel RB991 slutsteg och de föll inte igenom.

PeterL
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/07/07 :  10:07:02  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Sålda Ja det var på tiden, har tyckt lite synd om dig

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000