Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2002/11/07 : 09:52:45
|
quote: Originally posted by kentkreitler
Hallå! Har en liten värdelös fundering. Har provat både bi och singelwiring av min electra 926. Visst jag upplever skillnad i biwirat tillstånd, men om det bara äe positivt vete katten. Tycker att djupet blir bättre, kanske stramare bas. Men i singelwirat sitter allt ihop bättre, tycker att den musikaliska sidan framhävs bättre. Nån som upplevt detsamma eller tycker ni att jag är ute och cyklar?
Jag har haft samma problem med mina gamla högtalare (Dali Evidence 870). Där hade jag Tara labs Phase III 4x3 meter, alltså Bi-wiring. Jag hade bestämt mig för att uppgradera till Tara labs Master Gen 2 i singelwire som jag nu har idag. I väntan på den så testade jag att köra singelwire med de gamla högtalarkablarna. Jag tyckte att musiken hängde ihop mer, det blev lite roligare att lyssna helt enkelt.
Jag avfärdade det som tillfällig sinnesförviring för inte kan väl singelwire låta bättre än biwire. Nu vet jag bättre Det kan skilja mycket från högtalare till högtalare och från kablar till kablar, så testa för allt i världen olika kombinationer. |
|
|