Author |
Topic |
kempa74
Member
102 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 00:18:53
|
Jag var ju inte där så den måste väl vara ämnad för mig. Fonogrammet är väl dessutom på väg till mig, det står ju så på omslaget i alla fall. Det är min tolkning, lite naivt kanske? . Dessutom är det lite synd om mig för jag har en eskalerande sjukdom, hifi-sjuka tror jag den kallas. Äsch vad fjantigt det blev!, skicka skivan bara och förgyll min tillvaro en smula. Bor i Borås om det nu räcker som upplysning för att få lite medlidande |
Edited by - kempa74 on 2006/03/21 23:22:46 |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 07:14:41
|
Jag tycker att skivan bör hamna i Nynäshamn. Vi är en så pass liten stad, och stjärnor som Rigmor får vi nog inte se här.. Och bensinen kostar ju som den gör.
Och efter en lång kall vinter för en fattig villaägare tillika tvåbarns-pappa så skulle det vara skönt med lite värme från Rigmor. |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 07:31:39
|
Kanske ge skivan till en återvändande svensk efter 25år utomlands! Vilken skön "välkommen_hem_sailor!" present..... Dessutom ändras musikinriktning med åren, jag trodde inte för tjugo år sedan att jag skulle sjunka ner framför en bra ljudförmedlare och meditera till jazz, men nu är det ett faktum. Rigmor känner jag inte till, men lovar på heder och samvete att skänka tillbaka genom seriösa lyssnings stunder för att lära mig hennes idé om musik. Slutligen hade Rigmor fått fin plats bredvid ett flertal andra ACT skivor med bl a en stor favorit som Nisse Landgren.....Rigmor måste ju vila sig mellan varven...(!)... |
Artphotography |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 09:41:39
|
Det är enkelt och vackert: När min flickvän och jag äntligen flyttar ihop vill jag att hon ska ha bra skivor att lyssna på, ty då kommer hon att uppskatta min musikanläggning. Hon behöver en vårpresent i vinterkylan och titeln On My Way To You ger löften om flytten. |
...perspektiv... . |
|
|
Rob
Member
242 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 10:12:09
|
Har sett ett par skapliga motiveringar men ingen klar vinnare ännu... Så fortsätt och skriv...
Skivan är även den mycket bra... Gillar den skarpt...
MVH/Pelle
|
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 10:26:19
|
quote: Skivan är även den mycket bra... Gillar den skarpt...
Hur vet du det Rob!!
Alltså, utan en anläggning hemma!!
Spelar du genom dvd:n på TV:n eller på datorn??
Mmmmmmm ... haj fajjjjj!!!
|
----------------------- Tabula Rasa! |
Edited by - Mahler on 2006/03/21 10:29:29 |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 12:56:00
|
Kunde inte se konseren. Bor i Fjollträsk. |
|
|
Patrik B
Member
440 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 19:38:44
|
Jag tycker att ni skall skänka skivan till min fru för då skulle hon blir riktigt glad. Hon säger alltid att "jag har inte någon bra musik att lyssna på" och Rigmors platta skulle råda bot på det! |
Mvh Patrik B |
Edited by - Patrik B on 2006/03/22 09:45:29 |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 20:51:50
|
Tycker det är lustigt att man måste lägga en tråden om en utlottning under HIFI för att man skall få in bidrag.
Vi (HF) lottade ut en skiva för ett tag sen, där vi inte fick in ett bidrag.
Nu när Gaffa har "snott" min ide om att rimma lite fint, så får jag väl fundera på nåt annat... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Rob
Member
242 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 07:33:06
|
Zalve: Ge oss fin vers/rim så kan skivan bli din...
Mahler: Livet suger.. Ingen stärkare ännu men snart... Så det får bli i freestylen eller på mina utlånade Duke:ar hos en annan musikmissbrukare...
Pelle |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 07:48:25
|
Jag vill inte ha era högtalare, jag vill bara ha en sentimental resa med Rigmor. Men jag kommer tänka på er varje gång jag spelar den.
Så, skicka skivan!
quote: Nu när Gaffa har "snott" min ide om att rimma
Men Gaffa blir diskad för han har 41 ord. |
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 09:02:26
|
quote: Zalve: Ge oss fin vers/rim så kan skivan bli din...
Skona oss... Inga nödrim ā la 23 december!
Hexameter? Haiku? Sonett? |
...perspektiv... . |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 13:42:00
|
Plötsligt på forumet det många stackare finns jag bidrar väl med några taskiga "rimms" (host)
Dock skulle jag denna skivan vilja ha pengar ur min börs jag själv ämnar "ta"
Inte behöver jag väl hjälp från Göteborg Att fylla skivor i min "borg"(sorry)
Nä, nu är det verkligen dags För Mårten att släppa detta "vax"
Så att inte vårt hififorums rackare framstår som eländiga stackare ;-)
/Shaft |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 13:57:05
|
Kul Shaft!
Fast även du bommade de 40 orden |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Rob
Member
242 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 14:20:28
|
Men bra var den i alla fall...
Du då Zalve... Få höra nu !!!!
Pelle |
|
|
Cyber
Medlem i AÖ
2294 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 14:43:47
|
Kul initiativ att sänka en signerad skiva mot motivering.
Först för två veckor sedan när jag läste en artikel om Rigmor Gustafsson i SvD (se länk) insåg jag komiskt nog att Ringmor är född och uppvuxen i Grums kommun En liten sömning bruksort i Värmland Eftersom jag är född och uppvuxen i samma kommun, så är det ju kul att i efterhand konstatera att en ett år äldre skolkamrat lyckats bli känd jazzsångerska Så det vore uppskattat och kalaskul att få ett signerat alster från en fd. skolkamrat som lyckats
Artikellänk: http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_12011417.asp
Mvh Cyber |
Edited by - Cyber on 2006/03/22 14:56:39 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/03/22 : 18:26:38
|
Rob: Det kommer på torsdag |
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 01:34:08
|
This nice Jazz-Chick, has a voice that's more than just "slick" Even through a pair of "DUKE", she's got the power of a "NUKE" This, noone can rebut, unless the Chick's Voice sadly got shut
So: "Puss" > Örebro |
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
|
|
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 08:47:54
|
Efter 20 års slit i ett och samma företag så har man fått sparken pga besparingar
Jag behöver skivan som tröst under resan ut i den okända otrygga arbetsmarknaden.
Känner mig då jag inte får någon motivering av ledningen som verkar vara och inte ha koll på något. Det sitter säkert en direktör och blir när han sparkat 10% och får en bonus för besväret. Vi medarbetare blir ju och får lust att ge företaget en men antagligen blir de så tar de på så de slipper se verkligheten.
Jag behöver skönsångande jazz, jag behöver deprimerande blues, jag behöver aggresiv hårdrock, jag behöver nog lite tröst med.
Stackars er som måste läsa..... |
|
|
jast
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 09:18:23
|
Häpp!
citat; "Firman har brunnit ner. Min son har läst så mycket dikter att han blivit alldeles snurrig i bollen -allt är värdelöst!"
Jag skulle bli glad som ett "uppskjutet äpplamos" om jag föräras detta alster, med kollega värmlänning...
välgångsönskningar Titus Lock-Uppfäldt
Janne |
jast |
|
|
Jakob_S
Member
665 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 13:23:31
|
För jag var på nef på natten efter att hon spelat och då blev min flickvän sur och trött på det höga ljudet varför jag tänkte, "asch, vi borde lyssnat på Rigmor istället". (Räcker det? Annars får jag köpa Duke!)
//Jakob (hehe) |
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 13:38:03
|
Rigmor
Skulle mer än gärna emottaga detta cdalster för att då kunna avnjuta denna skönsjungande kvinna, medelst av hififorum konstruerade stereophoniska högtalare benämnda HFLS-1. Tyvärr missade jag denna bejublade Nefertitikonsert varför jag känner mig i oerhört stort musikaliskt behov av denna skiva.
|
|
|
Kevin Mitnick
Member
570 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 22:08:59
|
Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig, Ge mig!!!!
Det där var 40 ord.. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/03/23 : 22:45:04
|
Rigmor,
Jag ska gå Genom eld och vatten, mellan Dover Calais, tom Dansa i Neon. För vår kärlek tar oss med på Svindlande affärer, där The winner takes it all och även din skiva. Bara du och Jag, Rigmor...
|
|
|
Topic |
|