HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Thåström live på Olympen i Lund 18 mars!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/03/19 :  09:09:13  Show Profile Send matte76 a Private Message
Någon mer som var där i lördags? Helt jä*la sjukt bra konsert, blandat material från Imperiet-tiden och solo. Mannen har lätt Sveriges bästa röst alla kategorier (ingen konkurrens!) och en enormt stor låtskatt att välja ur! Hans röst är som ett vin, bättre och bättre med åren verkar det som. Lätt betyg 5/5 (hade satt 10/5 om det hade gått =). Sydsvenskans recension: http://sydsvenskan.se/nojen/article148440.ece

Bästa låtar: Kriget med mig själv, Som eld, Århundradets brott, Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce, Främling överallt, Karenina, Om Black Jim, Ingen neråtsång, Sönder boulevard, Djävulen och jag, SöndagMåndagSång och Du ska va president (utan inbördes ordning, med kniven på strupen var nog "Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce", "Om Black Jim" eller "Främling överallt" allra vassast). Kunde skrivit många till iofs =) SE LÅTLISTAN NEDAN, från http://www.thastrom.se/tryckt/tha060318.htm

Den bästa konserten jag någonsin varit på, dessutom riktigt bra, klart och rent ljud. Verkar vara bra akustik på Olympen. Det kommer fler spelningar framöver, han spelar i hela landet, jag rekommenderar alla att se denna makalösa rockikon! Själv ska jag se honom igen i Kristianstad i sommar! Den 15 juli är det dags för ännu en "religiös" upplevelse...

Lund - Olympen 20060318

SöndagMåndagSång
...som eld
Ingen neråtsång
Århundradets brott
Karenina
Sönder Boulevard
Främling överallt
Kriget med mej själv
Släpp aldrig in dom
Ungefär så här
Fan Fan Fan
Alla vill till himlen
Djävulen och jag
The Haters
Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce
Brev till 10e våningen
-----------------------
Om Black Jim
Ingenting gör mej
Du ska va president
--------------------
Höghussång
Bara om min älskade väntar ( Bob Dylans "Tomorrow is a long time" översatt till svenska av Nationalteatern från början, har också spelats in som duett av Uno Svenningson/Sophie Zelmani)

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/03/22 10:00:46

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/03/22 :  11:04:56  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag misstänkte att det skulle komma reaktioner som din Matte. Det gör mig bara säkrare på att jag måste ta mig till Sverige och hitta ett Thåström-gig snarast.
quote:
Mannen har lätt Sveriges bästa röst alla kategorier

Hmm, kanske att ta i, en av de mer personliga kan man väl säga.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/03/22 :  11:42:03  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Hmm, kanske att ta i, en av de mer personliga kan man väl säga


Smaken är ju som baken men jag vidhåller att hans röst är Sveriges bästa, åtminstone inom de genres jag gillar (pop, rock, hårdrock). Ren, dynamisk, omfångsrik, naturlig och med en jäkla känsla!! De som sett någon av konserterna på den pågående turnén håller säkert med mig.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000