HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vad skall jag driva basen med?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ante_C
Starting Member

28 Posts

Posted - 2006/03/18 :  18:37:20  Show Profile Send Ante_C a Private Message
Jag går i funderingar om att bygga två dipol basar med 4 sls12or i varje. men har än så länge inte inhandlat något. frågan är vad man skall driva dem med. hur mycket kraft behövs funderar på något typ någon ice modul men behövs det verkeligen? kommer jag behöva någon form av aktiv rumskorriskering med? kom med förslag

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/18 :  19:38:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Skall du DIYa så kan du ju lika gärna DIYa resten med! :)
Går superbra med vad som helst. De har en rätt hög känslighet.
Rumskorregeringen är inte så jäkla nödvändig, dipolerna är väldigt snälla mot rummet.
Jag tycker mina små ICE-moduler driver superbra. ESL rekommenderade mig att köra Gainclonen jag har på dem. Men vid tester så
tycker jag nog mer om ICE-powern. Men jag kan göra ett test till om du önskar och en gainclone kan vara intressant.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/18 :  21:21:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det beror väl lite på vem man frågar om hur mycket kraft som behövs.

Men nån sorts kompensering behövs för att fixa till en rak frekvensåtergivning.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/18 :  21:47:23  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Det gör det. Men det är har ju inget mer rumskorregering att göra.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/03/18 :  21:51:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det beror ju lite på hur man ser det eller hur ? Du kompenserar för rummet du spelar i. Dom justeringarna du gör är för ditt rum.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Ante_C
Starting Member

28 Posts

Posted - 2006/03/19 :  11:07:15  Show Profile Send Ante_C a Private Message
hur mycket kostar det att bygga en skaplig ice stärkare. kan ju tilllägga att jag inte är något profs på att löda också men det kanske inte är så svårt
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/03/19 :  11:12:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ställ frågan på DIY delen som kommer du få en massa bra svar

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000