HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Schuko för 16-20 mm ? minimum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/03/15 :  23:48:08  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Jag har letat runt bland de nätförsäljare jag har URLs till, och med undantag av Supra och Furutech på Svalander har jag inte lyckats hitta en enda teknisk specifikation för schuko kontakter vilket jag tycker är mkt illa, har de nu en nätbutik så har de väl, skall man behöva ringa ialla fall, eller e-posta?

Hursomhelst, någon som vet var man kan komma över schukos som tar åtmindstånde 16-20 mm ?? Inkludera även gärna IEC också om ni känner till några.

Om någon skulle ha information om ännu grövre doningar, både IEC och schuko, tar jag tacksamt emot även denna information, så får man se vad det blir i slutändan.

J. Ullberg

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/16 :  15:19:17  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Hej Buggsson; du har rätt jag kollade med "leverantörena" jag anlitar, max var 11-12 mm! Skall du upp i dom dimentionerna får du ta t.ex. Neutrik PowerCon.
Jag tror det hänger ihop med att dom är specade max 16A ... å då blir ju inte kabeln tjockare.
Det är väl bara Furutech som specar upp till 18 mm.

//W

edit; Furutech!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2006/03/16 15:22:17
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000