Author |
Topic |
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 13:55:38
|
Hittar inget om CTI-kablage på nätet. Finns dom att köpa i Sverige?
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 13:59:26
|
Jag köpte mina hos ljud och bildcenter i Stenungsund utanför Göteborg. Jag har sett någon annons ifrån en butik i Stockholm men kan inte komma på var..?? |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 14:01:37
|
Hmmm!! Jag ska till Stockholm till helgen. |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 18:58:16
|
reeltoreel, tror att Stereo i Karlstad har CTI kablar, vet att de haft i alla fall. |
KAS - Karlstad Audiofil Sällskap |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 19:35:48
|
Jag har Creatives nya Viablue kablar och jag tycker de är tuffa.
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2006/03/14 19:39:02 |
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 19:45:10
|
De tyckte jag var snygga, så jag gick in på Creative's hemsida. Då såg jag att de billigaste (kortaste) paret kostade 1595:- Är det bara jag som är en fattig student, för 1600:- för ett par kablar är inte billigt i mina ögon. |
Sandoz in the rain |
|
|
dimme
Starting Member
24 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 20:09:22
|
håller med dig labrat Är också student och även jag är ute efter ett par riktigt tjocka och fina högtalarkablar, som gärna låter bra också :D Egentligen är väl DIY det enda alternativet, men det är mycket jobb... |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 20:37:21
|
Högtalarkablar: Fyrfläta Biltema EKK. När du är där köper du några meter trädgårdslang och deras rosa signalkablar samt lämplig PVC-slang.
Efter det så kontaktar du denna killen och köper grov krympslang. Då får du FETA kablar http://www.angelfire.com/la/caprioli/eleksalu.html |
.....where the music comes to die. |
|
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2006/03/14 : 22:20:17
|
Deras rosa signalkablar? Är det inte bättre att köpa RCA-kontakter och en IDE / SCSI Flatkabel? Om vi ska vara inne på kabel-DIY menar jag. Då har du en inte fullt så transparent nordostliknande kabel |
KAS - Karlstad Audiofil Sällskap |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 00:02:10
|
Men rosa som är så fint |
.....where the music comes to die. |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 10:38:07
|
Ball tråd...
Plötsligt slog mig en sak: Undrar om någon lyxtkabeltillverkare någonsin har fått den idé som jag nu fick: Feta kablar beklädda med äkta ormskinn!
Plötsligt skulle dyrkabeltillverkarna bli ett irritationsmoment inte bara för EKK-förespråkare och allmänt kabelskeptiska filurer, utan även för djurrättsaktivisterna...
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 11:07:02
|
Blue; Varför inte Lax - skinn ??? Ser otroligt bra ut och kan färgas in i alla färger!! Fins ju både plånböcker o väskor (Skor?) att köpa i detta naturmaterial .....
W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 11:28:25
|
hahaha! Vilka ideèr ni har pöjkar Detta är sann hififorumsanda verkligen Har dock fått en del ideèr själv pga er Vi får se om det blir verklighet av dom. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 13:47:41
|
Såg att vi hade fått nya kablar på jobbet... I Gore (tex) material... Lila och läckra var de |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Daniel
Member
634 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 14:25:27
|
Jag håller nog med om att det var den konstigaste inställning till kablar på länge.
Men om syftet är att ha en kabel som bara ser kul ut är väl begränsningarna för fantasi nästan noll.
Man kan väl doppa kabeln i smält choklad och rulla dem i kokosflingor.
eller linda dem runt ett lysrör i neonfärg.
eller. limma på lite strass och guldfolie, så blir de väldigt hiphop-
Varför inte svart skinn och nitar.
Man kan byta strumpa/kabel efter musik som spelas.
Eller bygga långsmala akvarium som de går igenom, med färglada fiskar i.
med vänlig hälsning
daniel
P.S. Varför finns det inte en smiley som gråter stora tårar. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 14:38:12
|
quote: Jag håller nog med om att det var den konstigaste inställning till kablar på länge.
Jag finner då ingen som tycker att det var en konstig inställning till kablar i denna topic,så jag vet inte vem du håller med? Däremot finns det komentarer som "Ball tråd..." och "En skön inställning till kablage"
Om du är ute efter att förlöjliga mig eller min topic så tycker jag att du har lyckats.Grattis!
|
|
|
labrat
Member
394 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 14:44:28
|
Jag förstår heller inte det märkliga. Alla vill väl ha snygga kablar? Billiga kablar är ofta fula tyvärr. Billiga kablar kan mantänkas vilja ha av två anledningar: 1) Man är fattig. 2) Man ser ingen proportion mellan pris och kvalitét.
SJälv tillhör jag kategori 2. Nu har jag vanliga, rätt tjocka högtalarkablar. De låter jättebra, men är gräsligt fula. Att köpa en kabel för 1500:- är inte ett realistiskt alternativ (dels för att jag inte har råd, men även om jag nu hade det skulel det ta emot väldigt att göra det).
|
Sandoz in the rain |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 16:17:01
|
Akvariet är ju supeeer... helt klart köpt här...
Måste man ha en ål då? |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 16:25:53
|
Någon moderator kan gärna stänga tråden då den har blivit något som hör hemma under kategorin "fritt forum" och således inte passar under "hifi" längre. Kan tyckas jag är snarstucken men jag är så himmla trött på att få trådar sabbade av några som överhuvuttaget inte verkar vara intresserade av något annat än att just sabba trådar. Usch va less jag blir!
Dock tackar jag alla som tog min topic på allvar! |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 16:37:21
|
Reeltoreel's tråd är värd ett bättre öde än att stängas pga av mer eller mindre fantasifulla inlägg, som inte ger honom svar på sin fråga, så undvik onödiga inlägg, som inte är realiserbara Per-G
Ölflexen är inte dyr, men är halvfet, montera snygga pluggar, så blir du nöjd.
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
|
Jensevik
Member
513 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 18:22:13
|
Reel! PMar du mig din adress kommer det ett par CTI på posten om någon vecka. |
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 18:39:15
|
www.svalander.se har kabelstrumpa i nylon och bomull. Nylon funkar utmärkt, även den Elfa har. Varför inte passa på att välja hyfsad kabel om du ändå ska lägga tid på att bygga
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
Edited by - calle_jr on 2006/03/15 18:42:25 |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/03/15 : 18:41:08
|
Diy kabel med viablues redline strumpa, otroligt snyggt blir det faktiskt.
Säkert fler än jag som kan intyga det, bla Calle_jr och Manga X |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2006/03/15 18:47:26 |
|
|
Topic |
|