HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 RIAA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/31 :  11:51:37  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
calle_jr: Nä Rca-ingångarna är nog inte bara för nödfall. Du använder "dipparna" till att "trimma" in din pickup, denna anpassning sköter xlr-ingångarna automatiskt. Har kört med pro-jects egna kablar mellan skivspelaren och riaa:t och då användt Aqvox adapter. I dag kommer polaren med en skärmad kabel med rca i ena änden och xlr i andra. "Snubben" på Aqvox sa att adaptern är bara för att testa inte en permanent lösning som han vill rekommendera.

Jag öppnade adaptern igår och den är INTE skärmad som de visar på sin beskrivning på hemsidan. Vi får se om vi får rätt på allt i dag. Jag återkommer...
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/31 :  18:13:22  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Uteslutningsmetoden gjorde det klart att det är min Pro-ject 6SB som är problemet. Motorbrumm och extrem mikrofoni...
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/31 :  18:28:11  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Tack Håkan, trots eländet är det ju bra att du hittade "felet".
Jag kan helt klart leva med att pilla själv med jumprarna, jag vet ju vad jag har för PU. Inga problem. Om det ger en ljudmässig förbättring med ballat kan man ju överväga byta framöver.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/04/03 :  17:38:00  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
Jag mejlade AQVOX om hur RIAAt funkar med semibalanserat, alltså RCA på vinylspelarsidan och XLR på RIAA-sidan. Följande svar:

YES - if you use our XLR/RCA adaptors you enjoy:
TRUE BALANCED CURRENT AMPLIFICATION! (better sound and no adjustment needed)

Mer info finns på http://www.aqvox.de/XLR-RCA-Cinch-Phonokabel-adapter-Eng.html

Observera att RCA-utgångarna funkar som vanligt även om man använder XLR-input.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/04/03 :  18:25:05  Show Profile Send Manga X a Private Message
Håkan64:

Skicka tillbaka spelaren!
Den är ju obrukbar i så fall.
Vart är den köpt?

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000