Author |
Topic |
|
meet_matt
Member
106 Posts |
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2006/03/11 : 15:34:46
|
Tack för tipset meet_matt!
Tur att den finns också i Sundsvall … Förra gången gjorde jag hyfsade fynd bland alla vinylplattor *s*
Det brukar vara ganska trångt, men det är en härlig avslappnad atmosfär och likasinnad folk som är med där.
Det bästa vore kanske att plugga in sig vad man är ute efter och vilka skivor är eftertraktade, och hittar man det, slå till!
Bootlegs är jag inte alls intresserad av … De borde inte få säljas officiellt, som på skivmässor etc. anser jag. |
Edited by - pick-me-up on 2006/03/11 15:35:33 |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/03/16 : 21:16:33
|
Jag kommer att vara där
Några måste lp skivor man ska leta efter?
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
meet_matt
Member
106 Posts |
Posted - 2006/03/31 : 10:45:32
|
Har ingen aning om hur priserna ligger på vinyl, jämfört med t ex Tradera.
Det jag kommer att leta efter: Springsteen Pink Floyd Steve Miller Dylan
Har man det inte sedan innan så är ju Dire Straits ett "måste"
|
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/04/01 : 18:40:20
|
Jag ska framförallt leta efter Johnny Cash, sen en hel del vanliga cd skvior med. typ lars winnerbäck. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 11:02:48
|
I går här i Sundsvall var det skivmässa och då köpte jag följande LP:
The Band, Rock of ages, 2 LP = 160 kr Little Feat, Waiting for Columbus, 2 LP = 100 kr Rory gallagher, Tattoo = 50 kr
Alla i bra skick. Speciellt Little Feat-plattan har bra ljud, men också vissa spår på Gallagher är bra. Rock of ages är inte så himla bra ljudmässigt, men den är ju ett måste i samlingen … och senare kan man ju skaffa den som cd i stället, och troligtvis få bättre ljud på köpet. Alla fall några bonuspår om inget annat …
|
|
|
trango
Member
360 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 20:02:45
|
Hur har det gått, har ni fyndat något?
Själv köpte jag Dark Side of the Moon av Pink Floyd - mycket bra skick. Sen blev det Peter Gabriel (So), Simple Minds (Once Upon Time) och en Louise Hoffsten, alla på vinyl.
Väldigt trevlig tillställning och mycket folk!
|
Nästa projekt, PASS F4 |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/04/02 : 20:26:55
|
Jo visst fyndade man lite, Dire straits - brothers in arms eagles - hotel californa chess bruce springsteen - born to run mike oldfield - turbular bells john fogerty - centerfield samt en till ja inte kom ihåg namnet på.
sen tror jag de va några till också |
|
|
|
meet_matt
Member
106 Posts |
Posted - 2006/04/03 : 09:27:48
|
Jo lite fyndade man ju men överlag tycker jag priserna låg högt (jämför med tradera). Jag hittade: Bruce Springsteen Live 5 plattor, Born to run , Creedence Willy..., Simon Garfunkel bridge, Clapton unplugged, Scotch Discoband :), o några till. Cd tittade jag inte ens på |
|
|
J. Consul
Member
100 Posts |
Posted - 2006/04/03 : 19:08:40
|
Jag tycker priserna går upp typ 30% varje år på LP, det är synd. Sen fanns det inte så mycket CD till rätt kurs heller. Det blev några iaf.
Johnny Cash Peps Persson & Slim Tottas Bluesband Cornelis Wreejsvik (stavning?) Eric Clapton Cream Jan Johansson (Jazz på Svenska/Ryska) Mötley Crüe +någon till som jag inte kommer på nu.
/Jimmy
|
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2006/04/04 : 12:36:54
|
J. Consul!
”Jag tycker priserna går upp typ 30% varje år på LP, det är synd.”
Själv tycker jag att det är jättebra när priserna går upp *s* Då vet man att de vinylskatter man har hunnit samla på sig är värd lite pengar! För om priserna hade gått ner, så var det ännu hemskare!!
Och om priserna är lite högre så får man prioritera. Då får man verkligen fundera vad man ska köpa.
Och så mycket som du påstår att de har gått upp, tror jag inte en enda sekund på! Jag har den känslan att priserna var ungefär samma som på ett år sedan. Alla fall de plattor som jag kikade efter.
Men jag var på skivmässan i Sundsvall. Tror dock inte att samma säljare som här skulle höja sina priser i Umeå. |
|
|
J. Consul
Member
100 Posts |
Posted - 2006/04/04 : 22:29:08
|
Kanske jag är lite mer kräsen nu än för ett-par-tre-år-sen och därför köper dyrare skivor. Jag betalade ca: 30-40kr per skiva första året jag köpte vinyl, nu hittade jag nästan inget intressant under 100kr! Det känns dumt att betala fullt CD-pris för en gammal vinylskiva som ingen lyssnat på på 15 år (dessutom kanske repig och dammig) och sedan nästan gett bort gratis till någon skivhandlare som trissar upp pris till det tiodubbla.
Jag tycker precis tvärtom mot för vad du gör, jag vill gärna ha många skivor med bra musik som inte är värda något istället för några få dyra. Jag säljer inte skivor, jag köper.
/Jimmy |
|
|
Comus
Member
321 Posts |
Posted - 2006/04/05 : 17:39:34
|
Var på mässan i Sundsvall i lördags, tyckte mest att det var samma skivor som förra året. Hade dock vunnit en bunt skivor på Tradera som jag fick levererade där så jag blev inte lottlös. Hittade i alla fall Pink Floyds dark side of the moon, franska utgåvan i genomskinlig vinyl för en hundring, det var helt ok |
Comus |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2006/04/05 : 18:05:05
|
Jag brukar kika närmare på varenda LP jag köper begagnat. Då kan man se om det finns repor etc. Fast det finns ingen garanti ändå att skivan låter bra. Men peppar, peppar … än så länge har det inte varit sönderspelade skivor. Men jag har inte köpt så många gamla skivor heller.
Jimmy! Om du är ute efter billiga LP, så kolla gärna in Harvest Records när du är i Sundsvall. Där finns det bra utbud av det mesta, även helt nya plattor. |
|
|
|
Topic |
|