HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 förbannade idiot
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:25:00  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hej!
Nu är jag förbannad! Hade kommit överens med en viss person om att köpa hans tv, en Loewe, till ett visst pris. Nu får jag ett mail som hävdar att han fått ett bättre erbjudande från annat håll, efter det att vi kommit överens. Djävla Idiot! Hoppas att han blir av med tv:en och att pengarna visar sig vara falska...........ond bråd död....
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2006/03/09 13:43:11

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:32:13  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Den siste skitstöveln är inte född ännu!
Tyvärr är det bara för dig att acceptera detta faktum

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:42:16  Show Profile Send Manga X a Private Message
Nej ett muntligt "avtal" är lika bindande som ett skriftligt.
Det är oftast bara svårare att bevisa vad man/ni kommit överens om.

Har du något mejl eller så kvar där ni är helt överens om transaktionen?
Då går du vidare med detta. OM du verkligen vill ha TV samt en ovän för livet.



Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2006/03/09 13:43:16
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:45:14  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Jag är mest förbannad för att jag trodde att jag köpt en tv, har tittat på en 14" ett tag nu. Har ett bud antagits så har det....

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/09 :  14:05:33  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Nej ett muntligt "avtal" är lika bindande som ett skriftligt.



Precis! Men det är som du mycket riktigt säger, förbannat svårt att bevisa om man bara har ett muntligt avtal.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/03/09 :  14:06:34  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Nu köper jag en gammal Philips istället........
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/03/11 :  13:25:37  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
money talks är ju ett ganska bra uttryck. sätt dig in i situationen. du behöver pengar och säljer din tv, har dock inte fått pengar för den, sen får du ett bättre bud och pengarna på en gång, i den sittsen är det nog många som säljer den och får mer pengar..

jag vet själv hur det är när man ska sälja nåt, det är många som säger de ska köpa saker som bangar i sista sekunden. nu säger jag inte att du är så, men många är så. jag säljer mina grejjer till den som fixar fram pengar först. sen om jag verkligen har kommit överrens och spikat en deal då är det en annan sak

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2006/03/11 13:28:01
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/11 :  13:40:21  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
j0akim: Ja tusan med oseriösa människor det finns. Att annonsera på blocket är ju "valiumvarning" direkt
"Jag köper och kommer direkt" hahaha ja och sen står man där som ett nöt och väntar. Och alla mail man får sen hahaha "Är den kvar?", "Är det sista pris?" "Vad kostar den vid en normal affär och en snabb affär?"

Det är tyvärr svårt att lita på folk idag och det får både köparen och säljaren lida för.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/03/11 :  16:22:52  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hej!
Köpte idag en Panasonic tx32px10f, två år gammal och till 24% av nypris.
mvh dd
ps. dealen var spikad och klar, enligt mig dock....erbjöd mig komma på en gång...!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2006/03/11 16:24:43
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/03/12 :  00:08:40  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
klenkar> grattis! :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2006/03/12 :  20:15:41  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hejsan!
Tror ni inte att den förbannade idioten mailade mig och undrade om jag forfarande var intresserad av att köpa hans Loewe, Aconda, för 5000kr. Den påstådde köparen ville ha tv:en hemkörd, det orkade inte vår förbannade idiot.
Klart att jag hellre hade köpt hans Aconda än Panasonicen, men......
en fågel i buren................

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/12 :  20:43:33  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
haha vilken nolla!!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/03/12 :  21:01:04  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag skulle vilja se hans min när han läser att du har köpt en tv.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/12 :  23:09:48  Show Profile Send edison a Private Message
Den där Panasonicen är iaf inte kattskit den heller...och till 24% av nypriset så...

Du kan småle i smyg åt den där Loewesäljaren tycker jag...sett så här i efterskott.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2006/03/13 :  00:37:06  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Vad gör man när man är lite i samma sits när det gäller husköp?

Fick nys om ett hus som ska säljas, dock inte ute på annons än...
Ringde o hörde efter och det stämmer, ett ca-pris kommer upp ett par gånger.

Vi åkte dit och kollade, det var fint och vi sa att vi köper gärna kåken, då plötsligt säger han att han har en till spekulant som har sett huset. De skulle inkomma med bud. (det har de inte gjort fortfarande nu efter en månad).
Nu har han ringt en mäklare. De tror han kan få upp emot hundra tusen (eller ännu mer) än vad han hade tänkt sälja för. Så nu funderar han på att anlita mäklare, och gör han det så blir det budgivning, inte så kul när man inte direkt skiter pengar.

Suck.

Behövde skriva av mig lite. Är så less...

Rör...

Edited by - Cliffan on 2006/03/13 00:40:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000