Author |
Topic |
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 00:25:31
|
Ville bara passa på att tacka för ett trevligt event. KLockan har passerat spöktimmen och det är dags att ge sig ut och ta en öl... |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
Resonans
Member
897 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 00:47:40
|
Jisses vad timmarna gick snabbt (Kanske pga att jag lade de första fem timmarna på att få igång banddiskanterna...)
Stort tack till Er som ordnade med lokal och övrigt administrativt som gjorde DIY-träffen möjlig! Det uppskattas verkligen |
...music is the best... |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 00:53:45
|
Det har börjats lägga ut lite bilder, men vi är MÅNGA som är sega nu, så det blir väl lite mer i morn. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 09:54:27
|
Jag håller med Esl.
Dagens absoluta pris/prestanda-bomb var utan ens en mikrosekunds tvekan Lenn Arts Lancetta-högtalare. Det fanns flera byggen med Tangbandelement men Lancettorna var i mitt tycke klart bäst. Vet inte vad ett sådant bygge kostar att genomföra - 400-500 kr? Det är ju lite kul att det finns en sådan ytterst noggrann dokumentation på bygget också: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45145
Uppseendeväckande på många sätt, över 23000 views på en byggtråd säger en del...
Lenn Art försvarade sin Bygg-Harry även här får man väl säga. Bra gjort!!!
Det fanns massor med roliga byggen på träffen. Jag var flera gånger i varje rum. Vissa saker fick jag aldrig tillfälle att lyssna på men det fanns väldigt många jag hörde som jag tyckte om. Ett par exempel: Kaffekoppens högtalare blev spelbara till slut och vi blev inte besvikna. Patrik F´s grejor var roliga att lyssna på, jag tyckte det svängde bra därinne emellanåt. Resonans OTL blev jag imponerad av, vilken finish han fått till! Och Dahlbergbanden spelade ju till slut, spelade öppet och fint. (Som vanligt då, konstruktionen är också den mycket väl dokumenterad i en artikelserie av Bengt Dahlberg som ju fick årets Mästar-Harry.) Imponerande var också P-G Jeppssons stridsvagnsliknande bygge till försteg - snacka om stabilt!
Standarden var generellt hög tyckte jag och ingen behövde skämmas på något sätt.
TACK TILL ALLA! Roligt att ni kunde komma, tillsammans gjorde vi det här till en väldigt lyckad träff. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6794 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 15:12:50
|
Det var som sagt en trevlig träff som vanligt och många återseende av diy kamrater samt alla nya man snackade med. Kul var att vinylen har kommit med och framför allt har byggkvaliteten blivit högre på alla grejor, tack till alla som hade med sig grejor som amn fick lyssna på och se får inte glömma allt snack om.
/Anders
|
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 15:59:34
|
Så roligt har jag inte haft sedan vi draggade efter svärmor, och draggade i fel sjö ....
Nästa gång ska jag nog inte ta med mina ryska favoritskivor (men det är svårare sagt än lätt - uh?). Tittar på lite kraftigare rörsteg (4-rörs PP-steg på 20W).
Jag som bl a hade med mig en 3-wattare (rör) skulle velat se mer mikro-grejjer - small is less (ibland).
|
|
|
zix
Hifi-Barista
954 Posts |
Posted - 2006/04/26 : 11:55:39
|
Det var jättekul! Skam och tråknad att man var tvungen att gå så tidigt. Lenn Arts högtalare missade jag, men måste säga att det lät väldigt fint inne i rummet längst in, där Bernts slutsteg och Carlsson-högtalarna huserade. När jag gick jobbade Resonans fortfarande med den trasiga banddiskanten så svetten lackade. Det hade ju varit kanon att fått höra den, men kanske senare i år? |
En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt. |
Edited by - zix on 2006/04/26 11:57:19 |
|
|
Resonans
Member
897 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 15:43:00
|
Zix: jag svettades ett tag till, tills jag hittade den mystiska knappen på delningsfiltret som låg bakom allt bekymmer...
Hehe, jag skulle nästan vilja ha en revanch-DIYträff i år.. Eller så får man komma hem till mig och höra att det faktiskt låter bättre nu... |
...music is the best... |
|
|
Topic |
|