HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Moddad och inspelad t-amp...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2006/03/08 :  15:34:16  Show Profile Send Fred a Private Message
Nu är min t-amp, den lilla, moddad och inspelad. 2,2µF ingångskondingar (Audyn cap plus), nya induktansspolar från autocostruire, ny bättre elektrolyt,nya heldragna kopparkablar i teflonslang, nya motstånd (metallfilm)på ingången... skillnaden mot den omoddade t-ampen är monumental. Det blir en helt ny och mycket bättre förstärkare. Rätt mycket pul och väldigt pillig lödning av nya motstånden. Men det var det värt!!!

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/08 :  15:40:08  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
skillnaden mot den omoddade t-ampen är monumental. Det blir en helt ny och mycket bättre förstärkare.


Åja! Så lätt kommer du inte undan
Tala nu om ingående vad skillnaden blev tack.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2006/03/08 :  15:57:11  Show Profile Send Fred a Private Message
Mycket bättre och djupare bas, mer kraftfullt, låter som en mycket större förstärkare. Diskanten mer utsträckt, silkesmjuk. Hör detaljer på skivorna som jag aldrig hört förut. Jag använder ett 3 ampere nätaggregat köpt på Teknikmagasinet som jag också moddat lite: bytt standarddioderna till fast recovery-typ och en bättre och större elektrolyt.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/03/08 :  17:04:37  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Helsköna, klockrena moddningar som bara kan lyckas! Härligt!

M
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/08 :  17:07:27  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Det kanske är dags att införskaffa en sådan tingest till köket ändå som det låter.
Vad kostade moddningarna totalt?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2006/03/09 :  08:44:07  Show Profile Send Fred a Private Message
Mina moddningar kostade: ny Alps volympot 120kr; Audyn cap plus kondingar 2x 150kr; induktanser från Autocostruire i italien ca 200kr; elektrolyt Sanyo 10 kr; ingångskontakter RCA 2x 29kr; högtalarkontakter 2x 60kr: ca 800 kr. Sen ska man ha en låda som passar och det kostar från 0 - 3000kr. Hela kalaset med moddningar låda ocg t-amp kostade för mig ca 1300kr och fyra timmars kul pillgöra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000