HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyngdorf TDA 2200
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/03/08 :  00:58:54  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Nån som tror på denna?
Nån som vet?
http://www.lyngdorf.com/ContentId/361/Default.aspx

Artphotography

td99eli
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/03/08 :  08:01:05  Show Profile Send td99eli a Private Message
Hej!

Jag har en Lyngdorf TDA2200+ (med a/d kort) som jag är mycket nöjd med. Men jag tror inte den är för de som gillar charmigt mulligt ljud, den är analytisk och slank i ljudkaraktären. Dock bör man väl ta sig en funderare innan man handlar av hifiklubben. Jag har väldigt dåliga erfarenheter av dem. I alla fall affären i malmö. Men jag tycker att den helt klart är värd en provlyssning, sen får smaken avgöra.

//Eric.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/08 :  08:37:02  Show Profile Send Manga X a Private Message
Kvaliten på Hifiklubben verkar variera över landet m.a.o.
Hifiklubben i Sundsvall och Uppsala är i mitt tycke helt underbara!!!
Det ÄR personal och deras personliga egenskaper & kunskaper som gör ovan nämnda butiker så bra!

Sen kan jag nämna Hifiklubben-butiker som jag troligen aldrig besöker igen om jag slipper. Dessa vill jag inte nämna...

- Förlåt för att jag kidnappade tråden!



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/03/08 :  10:04:15  Show Profile Send christopher a Private Message
Jaf var lite sugen på Lyngdorf prylar, men då ville jag testa hemma först, då fick jag som svar från Hifiklubben att jag skulle köpa prylarna och fick lämna tillbacks dom på öppet köp inom 7 dagar om det inte passade mig. Tycker det är lite dålig still...och det vara för aktiv filtrering så det var mer en burk jag ville prova hemma. Så för min del blir det inga Lyngdorf produkter i framtiden så länge det går via Hifiklubben och man inte får prova sakerna hemma.

Sorry om det är lite OF topic. Men detta är min begränsad erfarenhet med Lyngdrof. Och tycker att det är lite synd att det blir så.

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2006/03/08 :  14:01:32  Show Profile Send Pelle a Private Message

Hade jag haft pengarna hade köpt den ohörd endast pga de bra recensionerna, inställningsmöjligheterna och uppgraderingsbarheten.


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/03/08 :  20:09:40  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
hej och tack för lite "input".
Det jag kanske känner som mest negativt är ifall den är "slank" i karaktären. Jag hade nog hoppats på pondus och jävlaranama!
Precis som Pelle skriver gillar jag alla tänkbara möjligheter som den faktiskt erbjuder plus att där finns kraft för lite tuffare högtalarlaster. Dessutom tycker jag att den är snygg och det lägger jag in i avvägningen....
Service nivå hos hifiklubben bryr jag mig inte ett dugg om ifall maskinen är den jag vill ha! Det är ju bara att traska in och säga att jag vill ha en sådan och peka.....Som alltid så får man givetvis försöka att lyssna lite innan!

Artphotography
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/08 :  21:50:00  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej.

De andra Tact prylar jag har lyssnat på har aldrig i mina öron spelat slankt!
Snarare på gränsen till fylligt och ganska "köttigt" med trevlig kropp.
Jag tror att det handlar om hur anläggningen i övrigt är komponerad samt givetvis rummet!

Gå och provlyssna!! Kontakta gärna Olav på Hifiklubben i Sundsvall (060-15 83 77). Han är i mina ögon "Mr Tact" himself i Sverige iallafall.

Recensionerna pekar åt att det kan vara läge för en provlyssning!



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

td99eli
Starting Member

32 Posts

Posted - 2006/03/09 :  10:01:14  Show Profile Send td99eli a Private Message
Hifiklubben, traska in och peka JO JO!!! Jag köpte och betalade min TDA2200 den 30 december, den skulle komma nästa onsdag sa de då, det kom inget nästa onsdag men kanske skulle den komma på fredag, det kom inget på fredag men den skulle komma in på deras huvudlager så att den skulle komma nästa fredag, det kom inget den fredagen men kanske skulle den komma onsdag veckan efter m.m. m.m. Det var precis att det klarade att leverera på mindre än en månad!! Jag tycker det är skandalöst att man får ha så dålig koll! Hade de sagt från början att det skulle ta en månad att leverera så hade jag tagit det och väntat. Men att hålla på och gissa är skandal. Och att säga att den vara finns på huvudlagret trots att det senare visar sig att så inte är fallet är ofattbart för mig... Traska in och peka - inte på hifiklubben i malmö i alla fall. Hoppas innerligt att servicen är bättre på andra orter, personalen i mölmö är lata och ointresserade, Stormarknadspersonal skulle jag vilja kalla det och det passar inte.

En stor parentes. förlåt mina OT utsvävningar

Jämfört med den Primare I20 som jag hade innan TDA2200 så levererade den mera bas. Men TDa2200 bånkar på tungt där det skall vara tungt. Den har en formidabel attack i basen. Men överlag vill jag ändå kalla den slank. Bör tilläggas att jag har ett par stativhögtalare, så det förklarar ett och annat i sammanhanget.

//Eric.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/09 :  10:40:46  Show Profile Send Manga X a Private Message
Tråkig känsla att få när man vill handla.
Så ska det inte vara!

Säg det rakt ut till personen ifråga.
Samt be att få byta "säljkontakt".
Fungerar inte det prata med butikschefen och förklara vad du upplever och hur det skadar förtroendet och minskar köplusten.
Fungerar det inte ändå efter detta, byt Hifiklubb!

Beställ från Göteborg via deras online-shop!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2006/03/09 :  11:22:41  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Eftersom Tact som vi tidigare känt det har ”splittrats” och därmed också förvirrad marknaden en smula hoppas jag att det är ok att jag, utan reklamstämpel, hänvisar till en tråd vi skrev på nyhetsforumet för ett litet tag sedan. Det finns idag i Sverige två olika Tact linjer, vilket kan vara intressant för forumets läsare att känna till.

Dessa är

Tact Audio som är den amerikanska delen och som distribueras av Audio Concept.

Tact Lyngdorf (eller Lyngdorf) som är den danska varianten och som distribueras av Hifiklubben.


Läs mer på

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48856



mvh, Audio Concept, Robert

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:45:12  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Kan bara inte låta bli att lägga mig i lite.
Åkte med några vänner för ungefär ett år sedan 35mil enkel resa upp till Sundsvall och Olaf demade tact efter stängning. Några timmar... Sedan gick vi ut och käkade innan det blev dags att åka hem för min del.
Nu blev det inte tact pga några tekniska detaljer som frihet att välja slutsteg mm. Men, OM det blivit ngt från hifiklubben så hade jag handlat det från Olaf i Sundsvall. Jag lovar.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:47:23  Show Profile Send Manga X a Private Message
Den där kvällen har jag hört talas om!
Olav talar sig varm om den.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/03/09 :  14:07:12  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
td99eli: förstår dig! Det är alltid uruselt att inte informera som det ligger till! Håller med att det inte räcker att peka ifall det inte finns maskiner....

audio concept: Tack för den informationen, det hade jag ingen aning om!

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000