HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tjejer och HiFi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/03/05 :  23:47:44  Show Profile Send esl a Private Message
Det fanns en tråd där vi pratade förhållande och HiFi och huruvida en hobby inskränker på familjelivet.
Jag har tänkt ibland "hon måste vara ingenjör hon också"..
men hon kan lika gärna vara musiker och/eller mycket sympatisk.

Hittade ett exempel på detta på Stereophiles hemsida.
Ni kommer att fatta min poäng alldeles straxt.

Han lånade hem en Lowter högtalare och kör QUAD i vanliga fall.
Och han avslutar recentionen så här:

"I have been teaching my wife how to play the mandolin, and at the end of a recent session I delayed her return to the scullery with a typically male dumb stunt: I asked her to close her eyes and listen for the differences between an acoustic guitar with a mahogany body (1962 Martin D-18) and one of identical size and shape but with a body made of Brazilian rosewood (1999 Santa Cruz Tony Rice dreadnought). I asked her to describe the differences, and she did so perfectly, observing that, as different as they are, she liked them equally well. Then she said, "They're like Quads and Lowthers: I think you really need to have both."

I've said it before and I'll say it again: I married the right girl. "


Var finns dom??
/esl




Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/06 :  00:07:08  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag har ingen aning.. och jag vet inte vart de andra oförstående finns heller

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/03/06 :  00:22:35  Show Profile Send DIESEL a Private Message

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/06 :  00:38:06  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Vi kan ha en gemensam träff där vi pratar Tupperware och Hifi
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/03/06 :  10:14:20  Show Profile Send poppen a Private Message
Hon har gulddöron.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/03/06 :  18:08:04  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ha ha, jag har en tjej som kommer från den konstnärliga sidan. Vi har bott ihop i Australien ett tag, visade bilder på Infinity stooora högtalare, stora bastorn och stora mellan och diskantregister. Så, två burkar per kanal, full människohöjd. Skojade lite och sa att såna här vill jag köpa, hon svarade bara att det går bra, du får ha dem i vardagsrummet. Hon är totalt ointresserad av HIFI men vill att jag ska vara glad jag med. Bra.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2006/03/07 :  00:54:44  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Claes Irland - Vad tror du hon säger när du förklarar att du egentligen vill ha dem i sängen och att hon kan få sova på soffan?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/03/07 :  13:30:04  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ha ha, då vet jag inte om det går, men så kinky är jag inte att jag vill ha högtalarna i sängen, inte än i alla fall. :) Hur bra vore det egentligen, inget behov av en tjej längre. Klart billigare i längden med.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/07 :  13:37:20  Show Profile Send ohmega a Private Message
quote:
Claes Irland - Vad tror du hon säger när du förklarar att du egentligen vill ha dem i sängen och att hon kan få sova på soffan?

Hahaha

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/07 :  14:08:16  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Har ni sett filmen med Howard Stern, när bruden sitter på högtalaren och får orgasm? hahaha äntligen en tjej som fattar meningen med bra hifi
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/03/07 :  14:54:22  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Min erfarenhet är att tjejer uppskattar det goda ljudet när grejorna väl är på plats.

"Vad piano låter bra i de här högtalarna!" och "Oj vilken bra bas!" (om Bachs orgelstycken) är kommentarer jag fick från min äkta hälft när den nya högtalaruppsättningen införskaffats.

Men resan fram verkar vara helt ointressant för damerna...

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2006/03/07 :  18:04:56  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Är nog många som tycker att resan fram är ointressant, inte bara damer. Annars hade det väl vart en 3-4miljoner pers här och surfat runt på forumet.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2006/03/08 :  17:21:14  Show Profile Send Loopen a Private Message
Så kvinnor är som män då? Jag menar, vi tycker ju med att resan fram är ointressant men när vi väl är där så....
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/03/11 :  20:48:35  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Tror denna länken passar här.

http://www.klipsch.com/newscenter/feature.aspx?cid=95

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/03/13 :  21:30:12  Show Profile Send esl a Private Message
quote:
Min erfarenhet är att tjejer uppskattar det goda ljudet när grejorna väl är på plats.



Möjligt... men innan man kommit dit?

Första middagen:
-VA?? Måste dom stå där?? Varför står dom inte intll väggen?
-Nae.. det är Dipoler, och dom skall stå en bit ut fr...
-Måste dom va så stora? Kan dom inte stå i bokhyllan?
-Nja.. rent akustiskt måste dom ha en baffelyta som mostvarar hal....
-Jag har sett pyttesmå högtalare och dom låter jättebra!! Fast dom kanske är dyrare?
-Höhumm.. nja nu är inte priset känsligt då dessa grejjerna kostat xxx tusen kronor, och är ombyggda för xx tusen och har tagit x tusen timmar bara detta året av finputsning. Förresten var det kul att du kom förbi!


Hur mår hästen förresten??


Edit

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.

Edited by - esl on 2006/03/26 22:09:24
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/03/27 :  13:45:50  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Finns någon kvinna som medlem i forumet?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/03/27 :  16:00:16  Show Profile Send mace a Private Message
Min käresta är fullt involverad i bygget av subbas till våra ESL 57or

En stor fördel är att hon ser de flesta misstag jag tänker gör innan...

Så nu går vi och småmaler olika idéer om typ, placering mm.

Hon halar in mig när hjärnan spinner iväg på tokiga upptåg och stöttar när det sågas fel...igen

Jag pillar - oftast med moraliskt, idélösande hjälp - hon lyssnar och njuter!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2006/03/28 :  00:22:24  Show Profile Send rovis a Private Message
Min sambo ville delfinansiera mina högtalare i höstas, för att vi skulle kunna ha så bra som möjligt. Det är jag glad att jag vägrade, för just nu håller vi på och flyttar isär (tre dagar till)...

Och kom inte dragande med nått orsak/verkan-snack här... =)
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/04/01 :  12:11:40  Show Profile Send esl a Private Message
Beklagar rovis...

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2006/04/04 :  18:21:14  Show Profile Send rovis a Private Message
Gör inte det! Det är det bästa som hänt mig på länge, ur de flesta tänkbara perspektiv. Lite trist att laga mat åt bara sig själv förstås, men det är ju sånt man har vänner till...

Och stereon låter faktiskt bättre i min nya lya än i den gamla också. Sämre förutsättningar för spridningen och stereobild rent "geometriskt", då jag blitt tvungen att ha dem in i ett hörn, men mycket bättre dämpat och lite oregelbundna vinklar som ytterligare minskat på de dumma reflektioner. Har hämtat in lite av den basfasthet jag ville uppnå med bättre stärkare.

(ursäkta driften bort från topic)
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/04/04 :  18:27:09  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Försöker övertala min Kvinna att läsa ett helt nr av HF. Hitills har hon bara läst en artikel i senaste nummret. (3-06) Kommentaren som kom var att texten var skriven som om artikelförfattaren hade varit med om en religiös upplevelse. (ML summit testet)

Ibland är de bara för goa våra älskade tigrinnor.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000