HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 vilket försteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pella
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/03/01 :  20:30:20  Show Profile Send pella a Private Message
hej
undrar om någon vet vilket steg som låter bäst? har ett krell kav-250p som jag har tillsamans med ett maccormack dna-1. det jag undrar över är om det är någon som vet om jag byter ner mig totalt om jag skulle köpa ett mccormack försteg McCormack Line Drive TLC-1 från 90 talet? kommer jag att höra någon skillnad? maccormack för o slutsteg bör väl vara gjorda för att passa varandra.hoppas någon kan ge mig några råd.
mvh pella

Min stereo : Marantz Sa11-S1, Marantz SA15-S1 , MusicalFidelity M1Dac Dynaudio Audience 72 , AudioPro MONDIAL Sub S.3 Brun .Clou Cable 812 Egi, oehlbach twin mix two. Supra 3.4 .

mos
Starting Member

19 Posts

Posted - 2006/03/03 :  13:03:00  Show Profile Send mos a Private Message
Det finns nog bara ett sätt att avgöra, kör med din anläggning till nån som har det försteget och testa.

Kommer du ner till Karlskrona hållet får du gärna testa min ARC :-)

XA2ES -> LS9 -> GFA5200 -> 805V :)
(5200 soon to be replaced by 78w Class A monoblocks)
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/04 :  10:02:52  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Helt ogrundat så måste jag ändå säga åt dig att behålla KRELL försteget. Det är ett väldigt bra försteg där jag tvivlar på att McCormack är bättre, troligen tvärtom. Sedan är ju KRELL försteget med flexibelt med både balanserade och obalaerade in/utgångar, fjärr, mm.

Den enda fördelen med ett sådant byte vore att du fick loss lite pengar att sata på något annat.

Vänligen

StefanB

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000