HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Elbyte lägenhet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2006/03/01 :  18:49:30  Show Profile Send Drem a Private Message
Mayro:

Om det stämmer så borde man kunna komma undan ganska billigt? Då kanske man kan hitta någon kunnig som kan hjälpa med den biten så tillkallar man den certifierade elektrikern när allt skall kopplas in bara? Materialet kan väl inte kosta allt för mycket?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

JPL
I have a girl

292 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:16:45  Show Profile Send JPL a Private Message
Jag tycker det verkar överilat och byta alla kablar,,om det inte är så att du har gamla tjärtrådskablar.
Har du jordade uttag?
Det bästa är väll att du tar hem en elektriker som felsöker,,Så svårt är det inte att hitta felet.

mvh Patrik...
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:28:33  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag föreslog en felsökning inför föreningsordföranden och då skulle han rådfråga sin far. Svaret han fick var att det var lika bra att byta rubbet och att en felsökning blir väldigt svår när strömmen går lite hur som helst, alltså inte direkt när man slår på en apparat. Fast det gjorde den ju faktiskt EN av gångerna, den gick när jag slog på tvn, då jag hade tvn kopplad till ett annat uttag. Jag har flyttat kabeln till det ursprungliga uttaget och skall se om det håller i sig.. Tvn var visserligen i stand-by-läge en av dom fyra gånger strömmen har gått så jag vet inte... Känner tyvärr ingen elektriker personligen som jag kan be om hjälp. Jag vill komma undan så billigt som möjligt, i a f så länge, tills jag har resurser att verkligen byta hela elen. (Uttagen är inte jordade)

Just nu:

Edited by - Drem on 2006/03/01 19:29:03
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2006/03/02 :  15:40:52  Show Profile Send Drem a Private Message
Flyttade tvn från det tidigare oanvända uttaget till det ursprungliga och än så länge har det klarat sig. Två dagar har gått nu, hoppas det håller i sig... Projektorn är i a f kopplad till en UPS så den klarar sig ifall strömmen plötsligt går. Har batteribackup på ca 10 min så man hinner stänga av den på ett riktigt sätt.

Just nu:

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000