HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CAMBRIDGE Azur 640C v.2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2006/02/27 :  19:08:37  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag har gjort lite förändringar i anläggningen och behöver nu en hyffsad tillfällig spelare, den ska vara billig.

Efter att ha läst i Norska Fidelity om den nämnda modellen blev jag lite intresserad. De har den som sin budgetreferens och vid ett test av Primare CD12 så refererade de till den och menade att skillnaderna inte var tillträckligt stora för att betinga ett cirka 5000 högre pris.

Är det någon som testat denna spelare i lite dyrare anläggningar, eller kanske till och med jämfört den mot lite dyrare spelare?

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

Edited by - HEGE on 2006/02/27 19:34:05

hman
Member

159 Posts

Posted - 2006/02/27 :  19:36:12  Show Profile Send hman a Private Message
I November nummret av Hi-fi World testade dem CD spelare i mellan klassen. De kom fram till att 640 V2 kom obehagligt nära både Musical Fidelity A3 och cyrus CD6 samt att den var bättre ihop skruvad. Hifi Choice gav den 80% och sa att den slår nästan allt upp till £500. The absolute Sound, Hifi + samt WHF (vågar inte skriva ut hela namnet )kom har mycket fördelaktiga betyg. En Tysk via ett brev hävdar att spelaren blir nästan oslagbar om nätdelen, klockan samt en rad andra komponenter modifieras, dock vet jag inte vilka belägg han har för att hävda detta, men det visar i alla fall att spelaren kanske kan nå oanade höjder.

De enda negativa är att byggkvaliten på version 1 spelarna var tvivelaktiga, så se till att Du inte får en sådan. Version 2 har en annan fjärrkontroll. Ett het tips är att ta extra försäkringen, så har Du gaderat dig.

Tyvärr har jag inte själv lyssnat eftersom jag valde att modifiera min Sony istället, då jag inte orkade vänta till Mars i år för att Hifi Klubben skulle få sin leverans.

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2006/02/27 :  23:11:43  Show Profile Send HEGE a Private Message
Tack för den informationen hman! Helt klart intressant, kritikerrosad med andra ord. Men är det inte någon som lyssnat på den i sin anläggning eller jämfört den mot lite andra spelare? Ska naturligtvis försöka ta mig till Hifiklubben för en liten utvärdering. Det är ju dock alltid svårt att utvärdera med massa andra okända produkter.

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

hman
Member

159 Posts

Posted - 2006/02/28 :  10:46:45  Show Profile Send hman a Private Message
Hifi klubben (i Göteborg) har tidigare erbjudit hemlån mot dragning av Visa kortet, då fick man låna deras DEMO produkter hela helgen. Att lyssna i butiken ger nästan ingenting om ens egen anläggning är bra. Det skulle vara kul att få höra om någon har provat 640 Version 2.

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000