HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bättre på jobbet....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2006/02/27 :  11:58:39  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jaha, så har man tagit med sig CD-spelaren till jobbet, och det där lite instängda ljudet jag har hemma, det finns inte här. Samma skiva, spelare och hörlurar, men klarare ljud (bättre än datorn, puh, lite nervös där...). Undrar om det kan vara de ruskigt sunkiga el-kablarna i 50-tals huset hemma? Kablarna är tydligen gjorda för kanske 6A från början, men propparna är just nu 10A, sitter man i vardagsrummet med lampa på ser man när ungnen i köket är varm, för det blir ljusare då mao vi snackar riktigt dåliga ledare som i mina ögon är för hårt belastade. Någon mening med sista metern då tro, eller speciellt viktigt just i dessa fall?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2006/02/28 :  15:27:24  Show Profile Send silvervarg a Private Message
Om kablarna i väggen begränsar så gör det minimal förändring om du byter sista metern.
Men en CD-spelare drar så lite ström att du inte borde ha några problem att dra den genom lite klena kablar. Om det hade rört ett rejält slutsteg så kan kablarna i väggen kanske göra lite skillnad.

Det som återstår är störningar från andra apparater på el-nätet eller via luften, men det borde inte ge instängt ljud, utan snarare ge knäppar och liknande.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/02/28 :  16:20:52  Show Profile Send CC a Private Message
Kanske dags att dra nytt elkablage från skåpet tro?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2006/03/01 :  09:35:53  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jo, håller med, tror kanske inte heller att det skulle spela så stor roll, bara att folk anser att det blir bättre och luftigare och klarare ljud med ny kabel så funderade på att i alla fall fråga... Men kablar är i mitt enkla tycke bara hokuspokus och inget som funkar, fast hoppet finns ju till en liten genväg så testa kan man ju alltid :-D
CC: Hyresrätt, inte läge att dra nya kablar, plus att hela huset förmodligen har halvt sönderbrända kablar med tanke på att alla lgh har säkrats upp... Numera byter de (svenska bostäder) ut lednignarna också vid stammbyte i sina gamla hus (och jordar alla uttag), men vår lgh stambyttes för några år sedan...

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000