HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Katie Melua på SVT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dreamsave
Klubbmästare, KAS

211 Posts

Posted - 2006/02/25 :  23:54:55  Show Profile Send Dreamsave a Private Message
Vad tycke ni?

Helt underbar spelning tycker jag själv. Var lite så att man fick gåshud. Trevlig avslutning också med en mycket fin tolkning an Eva Cassidy - The Anneversary Song.

För övrigt spelar Katie Melua på Annexet i Stockholm nu den 20e mars, tyvärr är det en måndag. För er som är mycket sugna men inte kan ta ledigt (däribland jag) spelar hon även på Sentrum Scene i Oslo den 24 och 25e mars, dvs fredag och lördag.

KAS - Karlstad Audiofil Sällskap

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2006/02/25 :  23:59:25  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Jag tyckte tyvärr att livespelningen var rätt tråkig jämfört med henes båda album men satt kvar vid tv'n för att titta
En tanke som slog mig efter ett par sekunder var att det måste varit lätt att spela in hennes röst eftersom hon sjunger i stort sett identiskt live som hon gör på skivorna. Hennes gitarrspelande imponerar dock inte...

Musiclover!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/26 :  00:02:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ungefär lika underhållande som första skivan, vilken jag gav bort.

Ok, det lät lite roligare live.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/02/26 :  10:06:00  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag blev sugen på att köpa någon av hennes skivor för att lyssna lite mer då jag tyckte att hon hade själ och innerlighet i rösten. Klart roligare än t ex D. Krall och N. Jones!

Edited by - Terminator on 2006/02/26 10:06:23
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/26 :  10:26:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag blev nog också lite besviken på live-framträdandet igår. Och jag är ändå en "ja sägare" till Katie. Men jag såg ändå hela konserten och det var självklart inte plågosamt.

Tror jag saknade lite glöd, lite jävlar anamma som jag faktiskt tycker finns på album nr 2 (iaf i större utsträckning än första albumet).

Zalve är f.ö. utvisad för "fel smak". 2 minuter på bänken.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2006/02/26 :  11:37:31  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Ja tjejen har ju en höjdarröst så potential finns bara de vågar släppa loss lite mera...eller ganska mycket mera.

Musiclover!
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/02/26 :  15:34:13  Show Profile Send Manga X a Private Message
Rätt "söt" också!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/02/27 :  23:49:10  Show Profile Send Egill a Private Message
Jag har inte hört hennes plattor så de flesta låtarna var nya för mig, men jag gillade det helt klart. Även om hon sjunger bra inom sitt röstområde så märktes det tycker jag att hennes röst inte har så jättestort omfång, det kanske begränsar hennes repertoar vad vet jag. Väldans vacker kvinna, det verkar nästan vara ett krav för att man ska komma fram i musikbranschen idag.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/28 :  13:18:22  Show Profile Send Mahler a Private Message
Njaa,

På Zalves sida jag,

Ett riktigt sömnpiller som för all del funkar en fredag kväll efter festen när man snabbt vill däcka!!

Ytterligt enformig och tröttsam röst i längden och även jag lessnade mkt snabbt på hennes första skiva!! Vet inte riktigt exakt vad det är men jag blir trött o däst av hennes röst!!

Att hon sen har hutet att lemlästa klassiker som Jeff Buckleys - Lilac Wine eller Eva Cassidys pärlor är än mer upprörande!!

Gäääsp, nu blev jag visst trött igen!! Sorry Katie!! You look a million bucks but you are just too boring!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000