HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver lite hjälp, stora ljudsystem för installat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2006/02/21 :  18:46:24  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Hej vänner

Jag eftersöker system man kan installera i stora hus med många rum för åtnjutning av musik och film/tv i flera rum. Alltså ett flerzonssystem.

Finns ju nått system som heter Creston till exempel. Samt nått annat som heter Elan.

Det gäller alltså nån sorts av helhetslösning för väldigt rätt så många rum. Allt skall gå att kontrolleras via en fjärrkontroll med display etc, samt kontroller man sätter på väggen.

Vore smidigt om man även kan styra ljus, samt ett stort antal olika projektordukar, avancerade projektorer etc..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/02/21 :  21:18:14  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
klart intressant, det ända jag kommer på såhär rätt av för ljud distributionen är väl zonepro från DBX (ingår i driverackserien om jag inte mins fel).

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2006/02/21 :  21:31:47  Show Profile Send Piggen a Private Message
Har inte Linn något sådant system? Tror det.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/02/22 :  01:19:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Är du ute efter själva prylarna som låter eller styrningsmackapären ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2006/02/22 :  14:47:21  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Jag är ute efter rubbet. Komplett.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/02/22 :  21:41:44  Show Profile Send n0p a Private Message
Linns System heter väl knekt, vad de gäller crestron system så känner jag några som är återförsäljare till det, skicka pm om du är intresserad.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/02/22 :  22:04:51  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
http://www.yamaha.com/yec/products/MusicCast/idx_concept.htm

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2006/02/23 :  08:18:05  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
B&O också, har jag för mig. Vill minnas att deras system kunde kombineras med t.ex andra förstärkare och högtalare. Kanske inte det alternativ de helst skulle sälja, men det ska gå.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2006/02/24 :  13:11:15  Show Profile Send Stormen a Private Message
Det går att koppla ett B&O system så att du sköter fontänen på baksidan. i samma hus satte vi in så att det kom upp en ikon på B&O tv:n när det kom vanlig post i brevlådan.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/24 :  15:45:54  Show Profile
Frågan är hur mycket pengar du vill spendera, allt finns om man slantar upp tillräckligt mycket.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2006/02/27 :  21:55:01  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
NN,

Leviton kanske vore något?

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000